Avatar billede robotten Praktikant
29. april 2013 - 21:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sms gateway boks/løsning til privat brug?

Hej

Kan jeg købe mig til en lille sms gateway, hvor jeg kan sætte mit simkort i, og så få denne sms videresendt til en anden telefon. Den skal kun stå og tøffe få private sms'er af sted.

Opkald er viderestillet, men sms kommer ikke igennem. "Ask Google" viser bare, at mange andre har samme problem, og at det ikke kan lade sig gøre via rent teknisk via udbyderen.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
30. april 2013 - 07:51 #1
først skal du være opmærksom på vilkårene der er i forbindelse med alle de simkort der sendes ud til kunder - nemlig at det ikke er tilladt at bruge maskinelt udstyr til automatisk at sende sms'er via disse kort..

Det er faktisk så åbent beskrevet at du egentlig ikke engang må bygge en robot, som med fingre skriver en sms på din telefon og sender den.

Muligvis ovenstående kun gælder ved abonnementer med fri sms, men jeg har aldrig set et abonnement hvor ovenstående ikke var gældende

Derfor BØR du gøre det igennem en officiel sms gateway - og dem er der en del af. Hvem det bedst kan betale sig at vælge kommer nok meget an på dit behov - både mht volume og funktion.

eks.
cpsms.dk hvor du betaler forud i pakker af point
eller
comasys.dk hvor du betaler for dit forbrug

derudover ved jeg ikke hvordan du får din box til at virke - derfor jeg bare har smidt kommentar
Avatar billede robotten Praktikant
30. april 2013 - 19:07 #2
Har tænkt over et alternativ:
Jeg kan finde en ældre android telefon, og så lade den ligge tændt. Herpå skal der kun ligge en lille app, der videresender sms'er. Der findes et par stykker af denne type app's til dette formål.
Avatar billede robotten Praktikant
14. maj 2013 - 07:59 #3
Her sker vist ikke mere.
Har ordet lidt med det, og fundet en app der kan videresende sms'er.

Lig lige et svar, så lukker jeg igen.
Avatar billede robotten Praktikant
20. maj 2013 - 20:36 #4
Lukker