Avatar billede benth66 Praktikant
03. maj 2013 - 17:48 Der er 5 kommentarer

dataoverførsel harddisk-harddisk

En gammel ven af mig står med PC der med 99 pct. garanti er død af hedeslag (hvis I så hans køler....!).
Bæstets alder (både PCens og hans;-) taget i betragtning er det smarteste vistnok at købe en ny (PC altså! - MEGET små krav til ydeevne).
Men hvad med alle hans filer? Kan jeg bare installere hans gamle harddisk i en ny(ere) PC - der ligger jo et styresystem på den gamle - vil det gribe forstyrrende ind i funktionen på den nye?
Altså:
1.    Processoren i den gamle PC må anses for at være gået til de evige siliciummarker så ingen kontakt mulig på 'normal vis'
2.    Harddisken må formodes at være OK
3.    Hvordan får vi overført data til ny PC?
4.    Kan harddisken evt. bare installeres i ny PC -sådan uden videre?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2013 - 17:59 #1
Det er ganske enkelt. Tag HDD ud af den gamle PC og tilslut den via USB til den nye PC, og kopier de ønskede data over.
Avatar billede lclemens Nybegynder
03. maj 2013 - 18:03 #2
Der vil kun være en konflikt, hvis bios forsøger at starte på den forkerte harddisk.

Hvis det er en IDE-harddisk, så er det slet ikke sikkert, at den kan kobles direkte på det nye bundkort. Mange nye bundkort har kun SATA-porte. Det kan #1's løsning i så fald afhjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2013 - 18:05 #3
03. maj 2013 - 22:28 #4
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede benth66 Praktikant
18. maj 2013 - 12:49 #5
Hej alle
Tak for jeres svar
Vi fandt en vej igennem junglen og fik overført data