Avatar billede sarcar Praktikant
03. maj 2013 - 18:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bug i CSS på mit nyhedssite

Jeg flyttede mit site http://herald.dk/ til en ny host for lidt tid siden. Efter flytningen er der sket noget med noget af designet. Tidligere var der en tynd grøn bjælke øverst oppe i browseren. Den er nu forsvundet. Samtidig har sociale media-knapperne opp foroven rykket sig lidt. Jeg ander ikke hvad der er sket ved flytningen, da jeg har overført præcis den kode jeg havde før.

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan få den grønne bjælke på plads igen? Den burde være i koden, men ser ikke ud til at blive placeret rigtigt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. maj 2013 - 19:57 #1
Et godt sted at starte, er altid at sørge for din side er valid.

http://validator.w3.org/

Den melder en fejl, så den end ikke kan tjekke hvad der er af fejl, så det lyder "skidt".
Se om ikke det kan få dig på rette kurs.

Og samtidig smider min "lokale" console i Chrome disse fejl:

Failed to load resource http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js
Uncaught SyntaxError: Unexpected token < js.php:1
Given URL is not permitted by the application configuration.: One or more of the given URLs is not allowed by the App's settings.  It must match the Website URL or Canvas URL, or the domain must be a subdomain of one of the App's domains.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. maj 2013 - 20:28 #2
Du har denne kode som rykker op så man ikke kan se den grønne linie :

#container{margin-top:-20px;}

Jeg ved ikke hvordan de sociale medie links var før men du må jo bare rette i koden så de står rigtigt.

Har du stadig sites på det gamle webhotel og kan du komme med link til det ?
Avatar billede sarcar Praktikant
04. maj 2013 - 02:24 #3
Hej Jakobdo og Scootergrisen

Mange tak for jeres svar. Problemet belv faktisk straks løst ved at fjerne linien #container{margin-top:-20px;}. Og samtidig rykke de social media-links på plads. Scootergrisen, læg et svar hvis du vil have point. Jakobdo, du har ret i, at jeg burde få kigget hvor valid koden er. Det må blive en gang jeg har noget mere tid.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. maj 2013 - 06:11 #4
.
Avatar billede sarcar Praktikant
04. maj 2013 - 13:11 #5
Endnu en gang mange tak:-)