Avatar billede mikkel-ol Nybegynder
05. maj 2013 - 13:20 Der er 4 kommentarer

Intel HD graphics driver problem

Hej alle

Jeg købte i går en Acer Aspire V5-531P, hvor der blev indsat Kingston SSDnow 120Gb SSD i stedet for HDD. Windows 8 blev installeret gennem en bootable USB, hvor AHCI driver og Atheros WiFi driver blev loaded inden installation, da det ellers resulterede i BSOD med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Windows booter og fungerer fint, alle drivere er blevet installeret fra producentens side og tjekket med Driver Genius og Intels egen diagnostic tool, men skærmen flimrer og der er nærmest to forskudte billeder.. Problemet er der både når den bruger Intel HD Graphics driver og den "indbyggede" Microsoft VGA driver.
En disabling af skærmkortet stopper problemet, hvor den også kan køre optimal opløsning, og alt fungerer sådan set fint..

Hvad gør jeg? Sker der noget ved at bruge computeren uden skærmdriver?
Jeg har også tænkt på at koble den preloaded Windows harddisk (der fulgte med) til eks. en stationær og trække driverne derfra..

Hvad tænker I?

Mikkel
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 15:53 #1
Har aldrig hørt om det kunne skade at bruge en pc med mangleden driver.
Du kunne evt prøve at køre med en ældre driver, og se om det løser problemet.
Alternativt kunne du prøve om Slimdrivers finder en der kan køre:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)

Det ville heller ikke skade hvis du går ind under din profil og går i oprettede spørgsmål og vender tilbage i disse.
Det vil hjælpe en del på villigheden til at hjælpe.
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mikkel-ol
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 15:56 #2
Slimdrivers kan lave backup af de drivere der ligger på systemet.
Så hvis du sætter den gamle disk i og laver en backup af de drivere der er herpå, så burde du kunne opdatere dem på den nye disk.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 16:03 #3
Hvorfor klonede man ikke indholdet fra HDD disken over på ssd drevet?
Avatar billede mikkel-ol Nybegynder
06. maj 2013 - 17:24 #4
Tak for indlægget

Jeg vil prøve at bruge SlimDrivers til at hive driverne ud af den gamle harddisk.

Den blev ikke klonet, da der blev ønsket en ren installation af Windows uden Acer bloatware.

Jeg tror imidlertid ikke, at det kan være et problem specifikt til Intel HD Graphics driveren, da problemet som beskrevet også opstår med indbygget VGA driver.

Mvh