Avatar billede wannabeapple Nybegynder
05. maj 2013 - 16:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mangler memory

Mangler hukommelse...
Hej.

Jeg arbejder en del i Photoshop og andre grafiske programmer.

Efterhånden er mine arbejder blevet temmelig store - laver plakater og bannere - skilte, som kræver en del af pc'ern.
Programmerne melder tit ud med at der ikke er hukommelse nok til at udføre handlingen og jeg skal gå ind og rette det.

Men hvordan gør jeg det..?

For et år siden købte jeg en ny pc som egentlig burde kunne klare de store opgaver, men den lever ikke helt op til mine forventninger.
Derfor lige et extra spørgsmål...
Hvilken Mac Pro kan i anbefale..?  Kan se man skal lave en masse tilvalg når man vælger .... Den skal kunne lave de store bannere og plakater som nævnt ovenfor..

:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 18:16 #1
Hej.

  Med mindre du er så velbeslået, at du bare kan skrotte en et år gammel PC og fyre en mindre formue af i Mac-grej i stedet, var det nok bedre, først at finde ud af, hvor flaskehalsen er. Hvis det kun er RAM, er det da som regel en smal sag at fodre mere i. Selv disk-systemet er superlet at få temmelig meget mere fart ud af, uden at det skal koste en formue.
  Men lad os høre, hvad du har stående, eller om du har stirret dig helt blind på æwlerne?

De bedste hilsner
Avatar billede wannabeapple Nybegynder
05. maj 2013 - 19:30 #2
Har ikke stirret mig blind på ævlerne  ;)  men er kørt fast i, hvad pokker jeg kan gøre med det grej jeg nu har... og som ikke vil det jeg gerne vil  ;)

Som er.:

Intel (R) Core (TM) i5-2500 CPU @3,30 GHz  3,30 GHz
8,00GB Ram

64 - bit operarivsystem

Harddisk 1 TB
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 20:06 #3
Jeg ville nok allerførst undersøge, om bundkortet understøtter 16GB RAM. Nogle af de nyere gør det, og så vil næste skridt jo være at chekke, hvad der rent faktisk sidder i den nu.
Næste punkt på to-do-listen vil være at supplere din 1TB disk med en SSD til styresystem, applikationer og "arbejdsområde". Alt afhængigt af, hvor meget den sidste del kræver, burde det kunne gøres med en SSD-disk på 120-240GB.
Selvom du går efter begge punkter her er der langt op til den stabel mønter, der skal stoppes i nyt udstyr. Og med mere RAM og en SSD-disk, vil det ubetinget mærkes som om din maskine er blevet til en raket-slæde.
Avatar billede wannabeapple Nybegynder
05. maj 2013 - 20:28 #4
Hej igen.

Jeg takker af hele mit hjerte ( og min pengepung )  ;)
Det vil jeg få prøvet af. Og melder tilbage når handlingen er udført. :)  :)

Hvordan gir jeg dig de points du har fortjent  ?  :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 20:31 #5
Selvtak, og god vind med projektet.
Jeg lægger bare et svar her i tråden (sådan her) og når du så accepterer svaret, gives der point.
Avatar billede wannabeapple Nybegynder
19. maj 2013 - 21:47 #6
Lige en lille opdate. PC'ern er nu opdateret med 2 SSD diske og 16 GB Ram. Den ene disk er forbeholdt grafikprogrammerne og det fungere fantastisk. Hukommelsesproblemet skyldes bl.andet en dårlig harddisk. Men jeg takker en gang til for hjælpen herinde  :)