Avatar billede Xarcop Nybegynder
08. maj 2013 - 15:18 Der er 10 kommentarer

Hvilken stationær skal man købe?

Hej alle sammen.

Jeg vil gerne købe mig en gamer stationær men ved ikke hvad for en jeg skal købe. Det er min første stationær så jeg er på bar bund. Mit budget ligger på mellem 20.000 til 25.000. Er der nogen som kender en god gamer stationær til den pris.

Krav: Skal mindst kunne køre skyrim og andre krævende spil på max settings.

Håber i har nogle svar til mig og på forhånd tak. :)
Avatar billede Xarcop Nybegynder
08. maj 2013 - 15:21 #1
PS: Når jeg siger 20.000 til 25.000 mener jeg + skærm, mus og tilbehør.
Avatar billede Xarcop Nybegynder
08. maj 2013 - 15:24 #2
Og vis i kender en computer til under budgettet som kan kører skyrim på max settings så skriv det endelig. Jeg vil meget gerne bare købe noget for 10.000 istedet for 20.000 vis jeg ikke har brug for det extra.
Avatar billede venturer Nybegynder
08. maj 2013 - 15:53 #3
"Hvilken stationær skal man købe?"
Svar: Et ordenligt svin!

Du kan få en god 24" skærm til under 2.000,- (Dell 2412 f.eks.)
Tastatur og mus (alt efter smag) bliver ca. 500-1.000,-.

Dét trækker du så fra det du vil bruge i alt.
Jeg har lige samlet dele til en ny maskine til ca. 10.000,- (det er så "kun" med et GTX660 kort).

Det er et fornuftigt Gigabyte bundkort, Core i7 CPU (3770S)
32GB ram (bare fordi) og et par af Samsungs hurtigste SSD'er (840 Pro).

Jeg har i forvejen PSU og kabinet. Dét skal du selvfølgelig også have med.

D.v.s. for 15.000,- bør du være RET godt kørende.

Er du til byg-selv maskiner, eller vil du have en helt samlet?
Avatar billede venturer Nybegynder
08. maj 2013 - 15:55 #4
Så skal du også lige overveje hvor meget du vil tillade at den støjer.
Lydsvage setups koster typisk lidt mere, da du skal have større køler i og bedre PSUer :)
Avatar billede Tbauer Nybegynder
08. maj 2013 - 16:51 #5
Hej Xarcop.

Jeg vil godt lave et tilbud til dig med det hele, jeg vil bygge og teste din PC + installere windows 7/8.

Jeg har stor erharing med byg af gaming pc'er.

Du kan kontakte mig på mail.

Teisbauer@gmail.com
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. maj 2013 - 07:17 #6
http://topdata.dk/product.asp?product=8615

Klik "Evt ændringer" i bunden.

Kabinet 299 kr.
CPU køler 149 kr.
Harddisk og 250 GB SSD  1399 kr.
Bundkort SLI 249 kr.
Strømforsyning 399 kr.

DKK 10994,00  + Windows

Har du særlige prioriteter, så ændre du blot på mine valg af ændringer.

Med et GTX 680 OC grafikkort og klargjort til et mere (2 grafikkort i SLI).
Den dag du måtte ønske mere ydelse i spil, så er det blot at isætte et grafikkort mere magen til det der allerede sidder.

Skærm; vælg en med IPS panel inden i så opnår du et meget pænere billed.
Dell UltraSharp serien er lidt dyrere end andre, men rigtig god.
http://www.edbpriser.dk/hardware/skaerm.aspx?qft=dell+ultrasharp&qt=Fql
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
11. maj 2013 - 00:37 #7
er der trådløst netkort med i den computer?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. maj 2013 - 08:22 #8
Kun hvis du tilvælger det under "Evt ændringer" for 299 kroner.
http://www.topdata.dk/product-config.asp?id=8621
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
11. maj 2013 - 17:06 #9
Jamen der står * GIGABIT NETKORT/LAN (1000Mbit)?

Men er der så det i den her ? http://topdata.dk/product.asp?product=8918

der står der nemlig noget andet?
- 10/100/1000MBIT NETKORT (GIGABIT HASTIGHED)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. maj 2013 - 19:16 #10
Du kan jo bare trykke på linket nede i bunden som hedder: Evt. ændringer TRYK HER !!

Så kommer du hertil hvor du kan tilføje dit trådløse netkort.
http://www.topdata.dk/product-config.asp?id=8910