Avatar billede Antlars Novice
09. maj 2013 - 09:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 7

Hej. Jeg har lige købt ny bærbar, en Packard Bell ENLE 11BZ.
Den kom med Windows 8 fra fabrikken, men jeg har fået lagt Windows 7 prof. 64 bit ind i stedet for (nyformateret harddisk og originalt Windows program med produktnøgle).
Mit problem ligger i at jeg ikke kan bruge mit TV som ekstra skærm (sammenkoblet via HDMI-kabel).
TVét skriver: "Ingen videosignal" på computerkanalen.-Altså ingen signal ind.
Computeren har program til registrering af ekstra skærm,- men registrerer ikke at jeg tilslutter TV som ekstra skærm.
Jeg har snart prøvet alt for at få den til at registrere TV´et som ekstra skærm,-men uden held.
Kan jeg evt. mangle en driver til det??
Når jeg går i "enhedshåndtering" vises der ingen mangler.
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 10:10 #1
Hej og velkommen til.
Har du evt prøvet om der kunne være prøvet og tjekke om der skulle være en anden grafik kort driver til rådighed, som måske kunne løse det?
Personligt har jeg dog ikke selv brugt flere skærme.
Avatar billede Antlars Novice
09. maj 2013 - 10:42 #2
Takker.
Jeg har været inde på fabrikantens support-hjemmeside og kontrolleret for drivere til det styresystem (Windows 7 -64bit).
De foreskriver:
VGA -- AMD version: 8.930.13.6  --Dato: 21.-6.-2012

Jeg har:
AMD Radeon HD7310 Graphics.
Driver:
AMD inc. --version: 8.930.13.6000  --Dato: 21. -3.-2012

Altså samme driver, bortset fra 3 nuller og 3 mdr. forskel i dato.-Men kan der alligevel være forskel på de 2 drivere?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 10:55 #3
Det kan der muligvis, men jeg havde da afprøvet det hvis det var mig. Fungerer den dårliger kan du altid i enhedshåndteringen fortryde en opdatering.

PS Du skal ikke selv lægge svar, som bruges til pointgivning og lukning af tråd. Andre hjælpere vil måske springe tråden over når de ser et svar.
09. maj 2013 - 14:21 #4
... eller ændre opløsningen til (meget) LAVERER ? Til at starte med ?

[WindowsTasten] [P]
Avatar billede Antlars Novice
10. maj 2013 - 05:40 #5
Takker mange gange for alle gode velmente råd.

-Nu er problemet løst, og alt fungerer bare.
Det var ikke computeren eller TV´et det var galt med,- men brugeren (mig).

Ved tilslutning af HDMI-kabel i TV´et skal man ikke skifte til "computer" i menuen. -Det er kun ved brug af VGA-kabel.
Man bruger fjernbetjeningen og trykker på source-knappen. Og så navigerer man til den HDMI-port man bruger og klikker OK.
Når computeren så er startet, går man ind og "fortæller" den at der nu er 2 skærme.(Windows Mobilitetscenter).
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 08:27 #6
Ok. Tak for din tilbagemelding.