Avatar billede groyk Novice
15. maj 2013 - 22:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Array til multitable

Hej Eksperter

Har stiret mig fulstændig blind på følgende.

Jeg laver et rekursiv database udtræk der outputter en stykliste incl. substyklister.

Hvordan laver jeg et simpelt output til html fra et sådan "Multiarray"??

Jeg skal have mulighed for at collapse/expand alle substyklister i listen.

Den funktion der skal skrive HTML'en burde være rimelig simpel, hvis man da ikke som mig har set sig helt blind.!

Her er et eksempel af et udtræk af en simpel stykliste hvor der er 1 substykliste og en subsub stykliste.

Array
(
    [10] => Array
        (
            [pos] => 10
            [sid] => 819
            [qty] => 1
            [header] => Vare 1
            [partlist] => Array
                (
                    [10] => Array
                        (
                            [pos] => 10
                            [sid] => 11
                            [qty] => 1
                            [header] => Vare 1.1 - (Substykliste)
                            [partlist] => Array
                                (
                                    [10] => Array
                                        (
                                            [pos] => 10
                                            [sid] => 20
                                            [qty] => 1
                                            [header] => Vare 1.1.1 - (SubSubstykliste)
                                        )

                    [20] => Array
                        (
                            [pos] => 20
                            [sid] => 12
                            [qty] => 1
                            [header] => Vare 1.2 - (Substykliste)
                        )

    [20] => Array
        (
            [pos] => 20
            [sid] => 9224
            [qty] => 1
            [header] => Vare 2
        )

Nogle ideer eller henvisnigner?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. maj 2013 - 22:09 #1
Hvis eneste krav er at det skal vaere simpelt, saa var det vel nemmest at neste HTML lister.
Avatar billede groyk Novice
15. maj 2013 - 22:18 #2
:-)

Har jeg faktisk ikke overvejet selvom at jeg har lavet utallige af denne type lister før.

Tror det var det hint jeg søgte. Kigger jeg lige på i morgen.

Listerne giver mig indrykning m.v.

Dog kan jeg få nogle problemer med formatering, specielt når der skal genereres pdf filer med fpdf. (Men det lød spørgsmålet jo ikke på.)

Takker for input, men hører gerne hvis andre har rodet med lign.
Avatar billede groyk Novice
31. maj 2013 - 14:44 #3
Hej Arne

Venligst smid et svar for øjenåbnen.

Endte dog med at jeg lavede en mysql tabel som view. Og derefter bruger et ajax grid til at vise outputtet.

At bruge mysql som cache på denne måde giver også væsentligt hurtigere søgninger hvis der bruges komplicerede udtræk og evt. Php funktioner.

Nok snak. Venligst smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2013 - 14:48 #4
svar