Avatar billede dobbel_mango Praktikant
20. maj 2013 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Reference til fast celle

Hej

Jeg leder efter en måde, hvorpå en celle i ét ark kan referere til en fast "kolonne"-celle i et andet ark (f.eks. B4 i ark 2). Altså, hvis jeg indsætter en ny kolonne i første kolonne i ark 2, så skal cellen i ark 1 stadig henvise til b4 og nu ikke c4. Det lader ikke til at kunne lade sig gøre med dollar-tegn (?).

Hvis spørgsmålet er postet før, så henvis gerne. Kunne ikke lige selv finde den præcis samme problemstilling.

pft.
Avatar billede natkatten Mester
20. maj 2013 - 11:58 #1
Du skal benytte INDIREKTE. F.eks. som vist her:

=INDIREKTE("'Ark1'!" & "B4")
Avatar billede dobbel_mango Praktikant
20. maj 2013 - 12:35 #2
Det fungerer. Tusind tak.
Avatar billede natkatten Mester
20. maj 2013 - 13:22 #3
Godt. Her er svaret så spørgsmålet kan lukkes.