Avatar billede torotune Nybegynder
21. maj 2013 - 12:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Windows Update

Jeg har problemer med at køre Windows Update fra
en PC med XP Pro (sp3) installeret. Jeg tror problemet ligger
i den Explorer der er installeret. Når jeg kører en Windows update
hopper den ind på microsofts update-side, hvor den står og
kører lidt, hvorefter den crasher lidt, og ryger ned på en side
med et stort rødt kryds, der siger:

"Vi kunne ikke sende dig tilbage til Microsoft.com."
Der er tilsyneladende et vedvarende problem med webstedet...
Er det evt. nogle sikkerhedsindstillinger i browseren jeg skal
stille på? - Noget java eller lignende? Eller kan jeg evt. køre update igennem en anden browser?

Mvh.
Avatar billede GreenDK Nybegynder
21. maj 2013 - 12:47 #1
21. maj 2013 - 13:50 #2
... eller 'oprydning' ->
www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2013 - 15:49 #3
Dialafix måske?
http://wiki.lunarsoft.net/wiki/Dial-a-fix
Det er fix Windows update du skal køre:
http://cdn.alternativeto.net/s/00d956e9-abd1-df11-8b73-0200d897d049_2_full.png
Sæt tjektegn i boksen og tryk på "go"
Avatar billede torotune Nybegynder
21. maj 2013 - 19:20 #4
Hej - Tak for svarene.

GreenDK -> Jeg har prøvet den update agent som står i artiklen som du henviser til. Ved du hvordan jeg åbner den efter install?

karise_larry -> Jeg vil lige prøve din oprydningsguide i morgen

220661 -> Det lyder som et okay bugfix, men jeg er lidt nervøs ved den advarsel helt i starten af artiklen du henviser til.
Bl.a. "Dial-a-fix also has a critical unpatched bug that will delete your C:\Documents folder." hmm.. - Har du testet det selv??

Mvh.
Avatar billede torotune Nybegynder
22. maj 2013 - 08:51 #5
karise_larry -> Jeg kørte din guide, og efter et par genstart af browseren dukkede der et lille update-ikon op med opdateringer til IE nede i bunden. Efter endnu et par genstart kunne jeg komme igennem til Windows Update online. Og herefter hente en halv GB opdateringer...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2013 - 15:49 #6
#4 Det link jeg har brugt er nok ikke det jeg selv har brugt i sin tid :-(
Jeg har selv brugt dial a fix på min egen pc med XP for at få repareret Windows update på et tidspunkt, og har den liggende på maskinen.
Avatar billede torotune Nybegynder
05. juli 2013 - 09:54 #7
Hej, smider I nogle svar, så vil jeg lukke her?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2013 - 13:11 #8
ping (til deling med andre i tråden)