Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
22. maj 2013 - 13:20 Der er 7 kommentarer

NERO - til brænding af cd + dvd af musik og billeder

Goddag Eksperten.
Jeg har lige fået en ny computer Toshiba og jeg har fået hjælp til at sætte den op af venner samt af Jer. Der medfulgte en NERO 12,og mine venner har lagt det ind, men jeg kan ikke finde ud af at få dette program til at virke. Jeg vil gerne kunne kopiere en CD og jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det, da jeg ikke kan finde det sted, hvor man kan brænde CD m.v. Der kommer en tavle, der opfordrer mig til at installere fra nettet og oplyse navn m.v., skal jeg det??
På forhånd tak for svar. Jeg har været meget glad for Jeres andre svar. Venlig hilsen Birthe Salling
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2013 - 16:28 #1
Hej Birthe.
Brugte selv Nero for en del år siden, men droppede den fordi jeg synes brugerfladen var rodet at finde rundt i.
Kører selv med Ashampoo Burning Studio 6 free:
https://www.ashampoo.com/en/usd/pin/0710/Burning_Software/Ashampoo-Burning-Studio-6
Når programmet er installeret kan du under "settings" ændre sproget til dansk. Når du så starter programmet næste gang vil brugerfladen være dansk, men overskriften "Hvad vil du foretage dig".
Skal du kopiere en cd vælges "Kopier en cd,dvd Bluray disk", og man starter med at have den disk der skal kopieres midlertidigt til pc i cd drevet. Cd indlæses, og efter endt indlæsning udskydes disken, og du bliver bedt om at sætte en tom cd i drevet. Når denne er loadet, kan du vælge at gå i indstillinger og et ændre på din brænder hastighed.
På min brænder her plejer jeg at brænde på 8X hastighed, da man ikke sparer meget tid ved at køre på 40X. Og med en langsommere brænding har du en større sikkerhed for et godt resultat.
22. maj 2013 - 21:59 #2
.... muligvis fordi det er en (udløbet?) prøve version, som du skal KØBE først før den virker ... derfor nævnte besked fra programmet ...

---

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
28. maj 2013 - 15:22 #3
(Skal du vide mere ?)
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
12. juni 2013 - 12:04 #4
Hej Eksperten.

Tak for Jeres svar vedr. NERO 12. Jeg har fundet ud af - med Nero 12 -at brænde CD, men endnu ikke andet, da det faktisk mest er brænding af CD, som jeg har brug for. Jeg har jo købt computeren med nero 12. Jeg har i forbindelse med downloade af et nyt program fået en virus i computeren. Derfor har jeg i første omgang beholdt Nero 12 og vil så vende tilbage til den af Jer foreslåede, når jeg er færdig med at installere de øvrige nødvendige programmer for at få computeren til at virke generelt. Foreløbig tak for Jeres svar.

Venlig hilsen
Birthe_28
Avatar billede thov Forsker
18. juni 2013 - 13:00 #5
Brug CDburnerXP.
Gratis, og nemt at bruge.
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
17. september 2013 - 09:57 #6
Goddag Eksperten.dk.
Tak for Jeres svar. Jeg har nu fået Nero til at virke tilfredsstillende. Venlig hilsen Birthe_28
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2013 - 17:42 #7
Velbekomme.
For min skyld kan du bare lukke tråden her igen ved at bruge det svar du selv har lagt i #4