Avatar billede Th72 Praktikant
27. maj 2013 - 16:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopiere rækker fra forskellige ark i projekt til nyt ark

Hej eksperter.
Jeg har et 2007 regneark med time regnskab for service besøg hos forskellige kunder (col A) på ark som er opdelt i uge numre. Jeg har brug for et ekstra ark, hvor man kan skrive navnet på en kunde øverst og så få returneret alle de rækker fra de forskellige ark (uge1...uge52) hvor lige præcis den kunde har været besøgt. Rækken med kunder indeholde data fra A til P.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede finb Ekspert
27. maj 2013 - 23:21 #1
Har du mod på Access ?
Avatar billede Th72 Praktikant
28. maj 2013 - 10:06 #2
Ja det kunne måske godt blive interessant. Problemet er måske også at der findes tomme rækker i de ark hvor søgningen skal foregå. Jeg ved ikke meget om Access, så der skal jeg starte helt fra bunden, så egentlig havde jeg forestillet mig at det måske kunne klares med noget makro kode?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2013 - 20:26 #3
En løsning kunne måske være at liste den relevante række i toppen af det enkelte ark og så herefter samle disse oplysninger på det du kalder "ekstra ark".

Kan du eventuelt uploade filen (eller en annonymiseret udgave) på http://gratisupload.dk/
Avatar billede Th72 Praktikant
29. maj 2013 - 10:06 #4
Jeg har uploadet en "renset" kopi af arket til gratisupload.dk Det er nok lidt lettere at se hvad jeg gerne vil når man har arket også. Der er en fane der hedder "Søg kundebesøg". Ideen er, at man skulle kunne skrive kundens navn øverst på det ark, og så automatisk (eller ved makro genvej) få alle rækker udfyldt med de besøg der har været hos den kunde. De ark den skal søge på er alle de efterfølgende ark Uge(1) - Uge(2) osv.
Avatar billede Th72 Praktikant
29. maj 2013 - 10:08 #5
Hov - glemte lige at skrive at filen hedder spm981710.xlsx
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 10:13 #6
Jeg har iukke mulighed for at se på det før sidst på dagen.
Hans
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 16:17 #7
Jeg melder pas på den her.

Måske er der en anden der eventuelt vil se på om det kan løses med VBA.

Hele opbygningen af ugeseddel-arkene er ikke hensigtsmæssig fra et formelbygningsmæssigt synspunkt (måske fra et lay-outmæssigt synspunkt, men det er noget ganske andet). Jeg vil ikke sige det er umuligt at lave en formelløsning, men det bliver besværligt og mere tidskrævende end jeg er indstillet på at ofre.

Hans
Avatar billede Th72 Praktikant
29. maj 2013 - 16:58 #8
OK Hans.
Jeg takker alligevel fordi du gav dig tid til at kigge det igennem. Regnearket er blevet udbygget af flere omgange, så det er måske også tid til helt at revurdere om der skal laves noget helt andet mere "formel-venligt".
Avatar billede Th72 Praktikant
28. juni 2013 - 11:59 #9
Lukker