Avatar billede Zogro Nybegynder
27. maj 2013 - 18:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bluescreen efter køb af ny SSD... HJÆLP!!!

Hej

Jeg har næsten lige købt nye dele til min pc :

Intel Core i7 3820 / 3.6GHz - LGA2011 Socket
ASRock X79 Extreme3 - Bundkort - ATX - LGA2011
Kingston 16GB DDR3-1600 (2x8GB) - HyperX
Corsair Hydro H80 High Performance
eVGA GeForce GTX 660 3GB SC Signature 2
Cosiar 750W PSU

også har jeg 3x samsung 750gb 7200rpm siddende i... og det kørte jeg med i en lille uges tid, uden problemer... men så besluttede jeg mig for at købe en SSD, så jeg købte først en Intel 520 series 120gb.. som jeg nåede at kører med i 1dag, hvor efter den begyndte at bluescreene, hvorpå jeg så måtte slukke eller genstarte pc´en, men derefter kunne den ikke finde SSD mere, så jeg blev nød til at slukke pc´en helt og tage strømstikket ud i 20+min, også sætte den til igen, samt har også lavet en Power cycle på den... og derefter bliver den også fundet igen, men så kan den kører i 30min til 4timer, hvor den så viser blue screen igen, samt at den ikke kan findes...

så jeg fik den byttet hos forhandleren, og fik mig en Intel® SSD 520 Series 180GB 2.5"... men der er præcis det samme problem...

er der nogen der kan hjælpe eller give mit råd til hvad det kan være ??

Min pc fungere 100% med de gamle samsung 750gb hd... så det må jo være den nye SSD der igen laver lort eller ?

Mvh Anders
Avatar billede Zogro Nybegynder
27. maj 2013 - 18:20 #1
Jeg har opdateret firmware på ssd´en og kørt det intel toolkit som man kan hente på deres hp :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. maj 2013 - 18:53 #2
Har du installeret win "fra bunden" eller overført et eksisterende system til den ?
Har du prøvet windows repair (under opstart)?
Har du mindst 20% af disken fri ?

Nemt at være bagklog, men jeg havde byttet til et andet mærke (controller på SSD).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. maj 2013 - 19:14 #3
Du er muligvis løbet ind i et kendt problem med Sandforce controller, eksempelvis Samsung 840 bruger MDX controller.
Avatar billede RenRas Nybegynder
27. maj 2013 - 19:33 #4
Har selv I7 3770k Gigabyte Z77 MB med Intel 520 128Gb samt Intel 520 240Gb kører perfekt.

Tror nærmere det kan være Bios der ikke er sat rigtigt op.
Hvis ikke du har installeret Windows på SSD som der også bliver nævnt ovenfor kan det give problemer.

Samt skal du sørge for Bios er sat op til at starte og bruge ACHI hvis ikke så får du BOD.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. maj 2013 - 19:53 #5
Enig i det med ACHI, men det løser desværre ikke problemet for alle.
Avatar billede RenRas Nybegynder
27. maj 2013 - 20:01 #6
Nej jeg ved det, men havde selv samme problem men det var bios indstiller med AHCI jeg havde glemt :-)
.
Avatar billede Zogro Nybegynder
28. maj 2013 - 08:19 #7
# 2
jeg har installeret win fra bunden på den, samt jeg har prøvet at formatere den også hvor det stadigvæk sker efterfølgende og jeg har prøvet windows repair også, samt jeg har over 20% fri på disken :)

Jeg må lige ud og kigge om den er sat op til ACHI :)

Kigger på det og vender tilbage, tak for input sofar :D
Avatar billede Zogro Nybegynder
31. maj 2013 - 10:14 #8
Hej

Nu har har jeg fået sat det AHCI sat op i BIOS.. og det har kørt fint i 2 dage, men så i går aftes, der frøs den igen, og forsvandt helt fra systemet af....

Det kan da ikke passe at er så uheldig at få 2 fejl produkter i træk, nu når det er 2 forskellige str SSD´er :(
Avatar billede RenRas Nybegynder
31. maj 2013 - 10:46 #9
Det er ikke blot nok at sætte den op til AHCI.

Det kræver den er sat op til AHCI og herefter installerer du windows på ny ellers bliver AHCI drivere og det ikke installeret korrekt, dette meget vigtigt.

Og så skal du bare se så kommer det til at spille og du får fuld udnyttelse af din SSD . :-)
Avatar billede Zogro Nybegynder
12. juni 2013 - 16:42 #10
#9

Nu har jeg geninstalleret hele windows, samt sat den op til AHCI først, så alle drivers bliver installeret.. men den har stadigvæk vist blå skærm to gange nu... jeg ved så bare ikke om det er pga SSD eller noget andet... men der var ingen problemer med de gamle harddiske...

Jeg føler mig lidt på bar bund :P
Avatar billede RenRas Nybegynder
12. juni 2013 - 16:56 #11
du kan slå det fra så Windows ikke rebooter ved bod.
Så kan du læse hvad der står i den fejlkode 000x0000000000000

Søg på Google med den fejlkode så kan du se om det er en skærmdriver eller andet hardware.