Avatar billede hannele Novice
27. maj 2013 - 18:54 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme ind i Windows.

På min bærbare computer kan jeg ikke komme ind på windows, den stopper når windows symbolet vises. Jeg kan fint komme ind i fejlsikret tilstand. Det er xp. Og computeren hedder Asus K50l. Er der en der kan hjælpe med dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2013 - 19:03 #1
Har du prøvet at systemgendanne til før problemet opstod?
Du kan gøre dette fra fejlsikret tilstand.
Du skal i start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.

Alternativet kan du i fejlsikret tilstand prøve "Sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede".
Avatar billede hannele Novice
27. maj 2013 - 19:07 #2
Ja det har jeg prøvet. Og der er ingen forskel.
Avatar billede hannele Novice
27. maj 2013 - 19:08 #3
Ja jeg har prøvet begge dele.
Avatar billede RenRas Nybegynder
27. maj 2013 - 19:25 #4
Hvad er det sidste du foretog dig inden den holdt op med at virke?

Installeret program, fjern dette i fejlsikret?
Tilsluttet nyt hardware fjern dette.

Ellers sæt cd i og kør en reparation af Windows.
Avatar billede milter Ekspert
27. maj 2013 - 19:29 #5
Har du noget udstyr koblet til maskinen, f.eks. USB-stik? Hvis ja, så pil det ud og prøv igen.

Er den koblet til internettet enten trådløst eller via kabel? Hvis ikke der kan skabes internetforbindelse, kan XP tage en hulens tid, før skrivebordet dukker frem.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
27. maj 2013 - 23:47 #6
Start i fejlsikret tilstand og slå diverse programmer/tjenester fra der starter i normal tilstand som ikke er nødvendige.
Fjern alt unødig hardware/stik der er forbundet til computeren så der kun er strøm stik i.
Gå ind i enhedshåndtering og se om der er problemer. Fjern eventult skærmkortdriveren og se om det skulle være den der giver problemer.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2013 - 00:28 #7
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Her skriver du så
chkdsk /p /r
  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen
Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
Avatar billede hannele Novice
28. maj 2013 - 13:09 #8
Det sidste jeg foretog mig var at køre systemgendannelse. Jeg har slettet det sidste program
som var Audials10. Jeg har ingen cd, det er en OEM version.
Nej jeg har ikke noget udstyr koblet til maskinen, og den har i Fejlsikret tilstand internetforbindelse.

Jeg prøvede som forslået at fjerne Skærmkortdriveren, og nu kan jeg ikke få den ind igen.
Avatar billede hannele Novice
28. maj 2013 - 13:21 #9
jeg har igen prøvet at systemgendanne, og det er det samme.
Avatar billede RenRas Nybegynder
28. maj 2013 - 18:00 #10
Du skal ikke system gendanne.

Start en installation op og vælg en repair istedet for.

Sæt CD i og boot fra cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2013 - 18:04 #11
Hvis du ikke har en cd, har du så et recovery drev på harddisken?
Avatar billede hannele Novice
28. maj 2013 - 19:58 #12
Hvor ser jeg det.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 14:31 #13
Lån en XP-CD af en eller anden, så kan du prøve mit forslag fra #7.
Desuden kan du med en CD undersøge XP startup drivere:
Følgende metode lader windows undersøge sine egne drivere.
Under undersøgelsen skal der være en windows CD i drevet.
Gå ind i "Kommandopromt" og skriv
sfc /scannow

Læg mærke til mellemrummet ved /
Desværre fortæller windows ikke, om der fantes fejl.
Man må bare se om det hjalp på problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2013 - 15:43 #14
#13 Jeg er enig.

#12 Du kan se det ved at gå i denne computer.
Du har jo så et c drev som er Windows + evt et mindre recovery drev og et dvd drev.
Recovery drevet skal så være D.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 16:07 #15
Når du prøver forslaget fra #11 er her noget fra netet:
Genstart din bærbare computer og trykke på F9-tasten. Hvis ikke, så prøv F4-tasten og i stand til at aktivere den partition, der er indstillet inaktive. Din bærbare vil genstarte. Du kan gendanne det. Kun hvis drevet ikke er beskadiget, eller også får gendannelses-cd'en til at omformatere det. Google oversættelse :)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 16:10 #16
Ps. forudsætter selvfølgelig, at der er et Recovery drev #14.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2013 - 16:12 #17
#16 Nemlig. Det burde hun kunne se fra fejlsikret tilstand som hun skulle kunne køre.
Avatar billede hannele Novice
29. maj 2013 - 19:11 #18
jeg har lånt en cd og prøvet forslaget fra #7, det havde ingen virkning. Det kørte i mange timer, så jeg troede at det virkede, men det gjorde det ikke.
Har også prøvet sfc /scannow i comandopromt  den sagde Windows filbeskyttelse kunne ikke starte en kontrol af beskyttede systemfiler. Fejlkoden er 0x000006ba (RPG serveren er ikke til rådighed).
#15. Jeg har prøvet at aktivere F4, Der kom en masse frem, som jeg ikke forstod noget af. Det startede med AsusTek BIOS ROM Easy Flash Untility V 1.14. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med det.
Jeg tror ikke der er noget recovery drev. Der er kun et drev C.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 19:25 #19
Det lader til, at noget som hedder PRINT SPOOLER ikke er slået til i tjenester. Prøv at sætte den til. Stien er: Kontrolpanel - Administration - Tjenester. Kør ned til PRINT SPOOLER og aktiver den.
Kun et C-drev. Det er ikke helt sikkert, der kan være et skjult drev, det kan vi vende tilbage til.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 19:57 #20
sfc /scannow. Har fundet noget her. Kan skyldes at Windows file protection er disablet.
http://www.winhelponline.com/blog/fix-sfc-error-0x000006ba-rpc-unavailable/
Forneden er der en reg. fil, du kan downloade og aktivere. Måske kan den hjælpe?
Avatar billede hannele Novice
30. maj 2013 - 16:07 #21
PRINT SPOOLER den var aktiveret. Men jeg downloadede  og aktiverede sfc /scannow som foreslået i #20 i går aftes, det skete der umiddelbart ikke noget ved. Men i morges da tændte så virkede den igen. Jeg ved ikke rigtig hvad der skete. Så hurra den kører igen.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2013 - 16:27 #22
Jeg tror, at da du aktiverede den lille reg.fil blev Windows file protection også aktiveret, og reparerede skaden?
Men til lykke med det gode resultat. Du lægger bare selv et svar og accepterer det:)
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2013 - 16:31 #23
Ps. Husk at gemme din aktiverings kode, i tilfælde af, at din disk går ned. Hvis du ikke kender den, så find den med Key finder. http://www.winkeyfinder.com/download/func-startdown/18/
Avatar billede hannele Novice
30. maj 2013 - 16:57 #24
Tusind tak for al hjælpen off-line39. Det er helt fantastisk at den kører igen. Og tak til alle der har bidraget. Hvor gør jeg af pointene, når du ingen vil have.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2013 - 19:55 #25
Du lægger bare selv et svar, som du efterfølgende accepterer:)
Avatar billede hannele Novice
31. maj 2013 - 09:34 #26
ok:)