Avatar billede dosdesign Juniormester
29. maj 2013 - 22:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

facebook - hvorfor kan mine venner se hvad jeg skriver på andre facebook sider ?

hej - har et irriterende problem - hvorfor kan mine venner se hvad jeg skriver på andre facebook sider - det kommer da ikke dem ved ? Hvis jeg tilmelder mig en gruppe ex. Discovery Channel, fordi jeg af og til vil spørge inde på deres fb site hvornår en bestemt serie starter igen, ja så hvis jeg skriver, kommenterer mine venner af og til mit indlæg, ex "nå ser du også dette program" eller hvis jeg tilmelder mig en køb/salg gruppe for cykler, ja så efter jeg har oprettet et indlæg så skriver eks. min søster pludselig, nå mangler du en cykel, hvor er den gamle - kort sagt, er det bare sådan eller kan man ændre en indstilling og hvor, hvis ja ?? Har prøvet i selve et indlæg at klikke på knapper omkring indlægget men der er ingen steder hvor der står, skjul for andre venner elign. ?

ydermere hvis jeg så skriver et sted på facebook, og en ven kommenter eller fortæller de har set det, så går jeg ind på den der status side, hvor alle ens venner skriver løbende efterhånden, ja der kan man ikke selv se sit indlæg, så man ved ikke hvordan de kan ?
Avatar billede Anders Birch Juniormester
30. maj 2013 - 00:24 #1
Jeg har før oprettet en blog om det samme. www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=19&tid=628909

Hvis jeg var dig, så vil jeg oprette to Facebook profiler ligesom MANGE andre gør det.
Avatar billede kim1a Ekspert
30. maj 2013 - 08:09 #2
To Facebookprofiler er jo egentlig imod deres retningslinjer.

Du bør inddele dine venner på Facebook i kategorier, og så styre hvad hver kategori har adgang til. Det er en stor mundfuld første gang, men efterfølgende er det er godt styringsredskab.

En ven kan jo være i flere kategorier på sammetid, så selvom en kategori som gammel klassekammerat ikke har adgang til at se dine albums f.eks. kan en ven som samtidig er "close friend" alligevel se dem.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
30. maj 2013 - 13:13 #3
Hahaha, jeg har fået mail fra Eksperten om, at der er kommet svar i denne her blog. Men da linket er overskriften, hvor der bla. står "Facebook", så kom jeg til at være i tvivl om, hvad det drejede sig om. - Altså om det var et link til Facebook.
Derfor bare for at være sikker, så rent reflektorisk var jeg ved at åbne linket i min anden browser, tilknyttet en anden oprettet Facebook profil. - Det vil jo være ret dumt, hvis jeg havde kommet til at trykke på et "like-link" eller et eller andet... jeg skal komme efter dig Facebook måske fra Eksperten selv.

- Skide smart ik!
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2013 - 01:07 #4
det jo det som facebook går ud på..
nemlig at mor kan se du har været til koncert med acdc, eller at din klassekammerat kan se at du har scoret betina, som han var varm på.. :)