Avatar billede cljeppe Mester
07. juni 2013 - 16:17 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Vække netkort efter formattering.

Hej,

En nyligt formatteret Acer Aspire M1100 har skiftet styresystem fra Vista til Windows XP.

Den ser ud til at være pænt i live efter operationen, bortset fra, at den ikke gør antræk til at gå på nettet - netkabel er isat.

Netforbindelsen modtages via en router fra vores udbyder, og jeg har hidtil oplevet, at tilkomne maskiner automatisk går på.

Gode råd til videre skridt modtages meget gerne.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2013 - 16:24 #1
Måske du skulle installere driverne til den..
Avatar billede kris914g Nybegynder
07. juni 2013 - 16:24 #2
der er sikkert dine drivers der er noget galt med det du skal hvis det er en bærbar skal du kikke på bagsiden for finde en serie kode som du skal gå inde på denne side http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers du kan også bruge noget som hedder SNID som også er en kode bag på din computer så kommer der en masse drivers frem som du kan downloade så skal du bare finde driveren til netværkskortet og downloade det fra en anden computer og overføre med usb og installere så skal du bare genstarte og så virker den
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2013 - 16:37 #3
#2 man bør altså hente og installere alle driverne og ikke kun netværkskortets!
Avatar billede cljeppe Mester
07. juni 2013 - 19:02 #4
Enig i retningen af drivers - vender tilbage efter afprøvning
08. juni 2013 - 10:26 #5
... samt MANGE MANGE WindowsUpdate elementer - Incl. ServicePack3 !!!

Sikkerhedsprogram ?

Se også her ->
www.eksperten.dk/guide/1551

(Det vil nok ta' sin tid ...)
Avatar billede cljeppe Mester
09. juni 2013 - 23:28 #6
Tak for god henvisning til Acers udvalg, hvor den nævnte PC kunne findes, og 7 stk. drivers kunne hentes.

De 2 førstnævnte lod sig dog ikke køre, grundet manglende service pk 1.

Denne lykkedes det også at downloade (Acer pc'en befinder sig i ejendom uden PC med netforbindelse, så det giver en del motion).

Ved forsøg på at køre service pk 1, lod dette sig dog ikke gøre, da "driverne var af nyere dato".

Omkring netværkskort er teksten: "Netværksforbindelse navn = 1394-forbindelse, enhed=1394-netværkskort
medietype= LAN, undermedietype=1394
Warning: Der er ikke installeret nogen netværkskort på computeren.De nødvendige enhedsdrivere til netværket er muligvis ikke blevet installeret (korrekt)"

Det her virker noget speget - nærmer vi os målet? eller skal problemet løses på anden facon?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juni 2013 - 00:08 #7
Dit lan kort er følgende: http://marvell-yukon-88e8056-pci-e-gigabit-ethe.drivers.informer.com/

Hent driveren derfra og installer, det burde fungere hvis følgende specifikationer er korrekte:
http://panam.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/aspirem1100/aspirem1100sp2.shtml
Avatar billede cljeppe Mester
11. juni 2013 - 06:55 #8
Besøgte den foreslåede

http://marvell-yukon-88e8056-pci-e-gigabit-ethe.drivers.informer.com/

og rettede OS til windows XP, men den nedtagne driver gav heller ikke respons.

Der arbejdes i øjeblikket med at finde den oprindelig Acer-skive til maskinen - måske det kan give en løsning
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juni 2013 - 09:24 #9
Prøv og gå i bios og se om lan porten er deaktiveret.. Gøres oftes under opstart og tryk på Fx (kan variere hvilken men burde stå på skærmen under opstarten)
Avatar billede cljeppe Mester
12. juni 2013 - 14:02 #10
Hej Blueeyez m. fl.,

Bios er ikke min hjemmebane, men jeg har haft dette åbnet ("del" under opstart) - jeg kiggede under hver enkel overskrift, men "lan port" var desværre ikke synligt som tekst. Kan det hedde noget andet, - flere var noget i retning af C2, S-1, S-3 osv.?

Sammen med maskinen findes godt nok en Acer skive, men det er en BLANK Acer recovery skive.

Bandeord er sikkert forbudt i Eksperten, men noget af et mareridt.

En besøgende laptop gjorde brug af det pågældende netkabel og kom på med det samme.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juni 2013 - 14:20 #11
Under enhedslisten er der da flere gule trekanter?

Har du mulighed for trådløs internet på den?
Avatar billede cljeppe Mester
13. juni 2013 - 10:03 #12
Ikke nogen trådløs mulighed,

Under "Andre enheder" :                                          ? Ethernet-controller
                                          ? Skærmkort(VGA-kompatibel)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2013 - 11:34 #13
Tag et skærmbilled når du er under enhedshåndtering og sørg for at netværkskort er foldet ud da det er den vi skal se, men som nævnt få billed af hele enhedshåndterings vinduet og smid op herinde.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2013 - 11:35 #14
Samt er der service pack 1, 2 eller 3 på den?
Avatar billede cljeppe Mester
13. juni 2013 - 16:47 #15
servicepakke 1 blev nedtaget til maskinen, men lod sig ikke installere - for nye drivere generede, stod der. 2 og 3 haves ikke.

Jeg har forsøgt mig med print screen af enhedshåndtering:

http://s121.photobucket.com/user/cljeppe/media/enhedsharingndter.jpg.html
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2013 - 17:54 #16
#15 det billed er da blevet gjort mindre af den side du bruger?

Smid det op med fx tinypic.com og du må os godt klikke på start og så højreklikke på denne computer og vælge egenskaber og tage skærmbilled af det os.

Og husk ikke ændre på billedernes størrelse..
Avatar billede cljeppe Mester
13. juni 2013 - 18:13 #17
Det var nu en fuld størrelse med print screen.

Her er et, der er kørt op til 150% (1200 x 900 pixels), via tinypic.com - håber at det er læsbart:

http://tinypic.com/view.php?pic=33ys1uh&s=5
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2013 - 19:43 #18
#17 kan os være siden, men det følgende er da læsbart :-)

Dog mangler du skærmbilled af:

Klik på start, højreklik på denne computer og vælg egenskaber.
Tag skærmbilled af vinduet der kommer frem.

Ud fra det jeg kan se tror jeg jeg ved hvad problemet er, men kan ikke give et ordentligt svar uden det sidste billed.
Avatar billede cljeppe Mester
14. juni 2013 - 14:59 #19
Her er link til skærmbilledet fra egenskaber,

http://tinypic.com/view.php?pic=2zso1zm&s=5

der nævnes service pk 3 - hvilket stammer fra et tidligt forsøg dermed. Hvis man kigger i kontrolpanel/fjern programmer er den uden angivelse af benyttelsesdato og uden angivelse af mb, og service pk 1 kom ikke på jfr. #15.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juni 2013 - 15:36 #20
#19 er lidt forvirret, har du forsøgt at installere service pack 1 og 2 mens den havde sp3?

Har et måske løsning: http://thumperdc.com/forum/driverpack-solution-12-3-r257-t70451.html

Du kan kopiere det over på usb eller brænde på cd, men det er en driver pakke som er gratis men med reklamer, så ikke klik på alting.. Det kan være driveren der passer er der på da jeg har mistanke om du måske har et andet netkort..
Avatar billede cljeppe Mester
14. juni 2013 - 16:28 #21
Min mening er, at der ikke er service pakker på maskinen. - Jeg er gået i gang med nedtagning af den #20 foreslåede driverpakke.

Hvordan kan jeg se, hvilket netkort, der sidder i maskinen?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juni 2013 - 16:38 #22
#21 jeg mindes driver pakken skanner din hardware i pcen og selv finder ud af det (ret lang tid siden jeg har været nødt til at bruge denne metode)

Iflg. Dit system er der jo sp3 installeret?
Avatar billede cljeppe Mester
15. juni 2013 - 15:37 #23
Det var da lidt af en kasse drivere, du der henviste mig til, heldigvis var selve instrukserne ikke russiske, men på dansk, og kørslen lå synligt forneden.

Den viste 2 manglende drivere og 12 forældede.

De 2 manglende var ATI Radeon samt Marvel Yukon 88E80T6.

Jeg lod programmet køre hele sværten, genstart, blev mødt af spørgsmålet om netaktivering af W XP, gennemført! altså = netforbindelse.

Der er slet ingen tvivl om, at fremtidig bruger af maskinen gerne serverer både lagkage og en tår kølig humle, hvis dette var muligt at uploade, men måske kommer du bare til at lægge et svar, så du i det mindste kan modtage nogle meget velfortjente points for hjælp og udholdenhed.

STOR TAK
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 15:53 #24
#23 er blot glad for at dit netkort kunne ordnes :-)

Jeg vil dog påpege at du kan bruge slimdrivers så snart du har internet og derved få nok nyere drivere :-)

Den er dog god at have liggende til netop disse stunder hvor internettet ikke er en mulighed :-)