Avatar billede Nesta Juniormester
07. juni 2013 - 17:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Loade fra DVD-ROM

Jeg har lige købt noget hardware, som jeg sammen med noget af min andet har samlet i en ny PC. Jeg har dog problemer med at få den til at  boote fra DVD'en, selv om den er sat til at botte først i BIOS.

Jeg har sat Windows 7 DVD'en til at boote fra DVD-ROM, men der sker intet. Den loader med den hvide underscore-streg bippende i venstre hjørne, men det er som om, den ikke vil loade fra DVD'en, hvor man normalt skal trykke en tast for at komme videre. Efter minut begynder den at loade Windows XP ind, hvilket jeg har på en af diskene. Den har ingen problemer med at finde hverken DVD-ROM eller diske i BIOS.

Jeg har prøvet at nøjes med DVD-drevet og SSD'en disken sat til. Samme resultat. Skal man aktivere noget andet i BOIS?

Jeg har et ASUS P8P67 bundkort, i7 2600k og en Pioneer BD-ROM. Sidstnævnte er et par år gammelt, men har altid virket.

Nogen idéer?
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. juni 2013 - 15:46 #1
Hvis du har andre boot dvd/cd så prøv om de virker, hvis ja, så er det 7 DVD'en det er galt med.........

Det ser også ud som du vil installere win7 på en XP, som ligger på hvilket drev ?
Avatar billede Nesta Juniormester
11. juni 2013 - 17:45 #2
-