Avatar billede Heidifyn Nybegynder
10. juni 2013 - 10:14 Der er 10 kommentarer

Billede mapper skrivebeskyttet på Extreme harddisk - kan ikke kopiere dem

Hej
Jeg har nogle billeder liggende på en enten harddisk som driller, jeg vil nu have dem flyttet over på en ny pc, men nogle af mapperne vil bare ikke flyttes, det eneste jeg kan komme på er at de er skrivebeskyttet, men hvis jeg går i generelt og fjerner flyebenet i skrivebeskyttet, så er det der igen om et øjeblik...

Hvad og hvordan gør jeg?

Jeg bruger Win 8

På forhånd tak
Heidi

Ps. Jeg der intet til pointsystemet herinde, så oplys mig gerne
Avatar billede venturer Nybegynder
10. juni 2013 - 11:27 #1
Generelt, så er der altid flueben i "Skrivebeskyttet" når du kigger på egenskaber for en mappe.
Dét skal du ikke tage så højtidligt.
Start med om du kan kopiere alle billederne (ikke flytte, kun kopiere).
Hvis dét går godt, så har du i det mindste sikret din data.
Hvis du så ikke får lov til at slette filerne, skyldes det sansynligvis at disken er brugt på en anden windows maskine.
Specielt hvis den kommer fra en XP, vil der ofte være problemer med rettighederne, som kan forhindre sletning.
Hvis dét er tilfældet skal du finde fanebladet "Sikkerhed" under egenskaber for din mappe. Her skal du så vælge "Brugere" og nedenfor sætte flueben i "Fuld kontrol".
Hvis du stadig ikke kan slette billederne, så må du lige skrive igen herinde.

/Venturer
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2013 - 13:19 #2
Måske skal du overtage ejerskabet af mapperne?
ådan overtages ejerskab af en fil
Bemærk! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative legitimationsoplysninger.

Sådan overtages ejerskab af en fil: 1. Højreklik på den fil, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
2. Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
3. Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
4. Klik på Administrator på listen Navn, eller klik på gruppen Administratorer, og klik derefter på OK.

Administratoren eller gruppen Administratorer ejer nu filen. Fortsæt med trin 5, hvis du vil ændre tilladelserne for filerne og undermapperne i denne mappe.
5. Klik på Tilføj.
6. Indtast den bruger- eller gruppekonto, som du vil give adgang til filen, på listen Skriv objektnavnet, der skal vælges (eksempler). Skriv for eksempel Administrator.
7. Klik på OK.
8. På listen Gruppe- eller brugernavne skal du klikke på den ønskede konto og derefter markere afkrydsningsfelterne for de tilladelser, du vil tildele den pågældende bruger.
9. Når du er færdig med at tildele tilladelser, skal du klikke på OK.
Avatar billede Heidifyn Nybegynder
10. juni 2013 - 13:54 #3
jeg har slet ikke en fane der hedder sikkerhed under egenskaber?
Avatar billede Heidifyn Nybegynder
10. juni 2013 - 14:04 #4
nu har jeg lige prøvet at kopiere et billede over, den står læææænge og tænker og så kommer den med
fejl 0x80070454 I/O enhedsfejl hvis det kan hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2013 - 14:16 #5
Højreklik og gå ind længere oppe under "Deling og sikkerhed" og se om du kan trække filer over til deling. http://peecee.dk/upload/view/413708
Avatar billede Heidifyn Nybegynder
10. juni 2013 - 14:39 #6
Det ser ud til at virke, mange tak - er der en måde hvor jeg kan gøre det hurtigere end at skulle ind under hver mappe, jeg har flere hundrede mapper :-/
Avatar billede Heidifyn Nybegynder
10. juni 2013 - 14:51 #7
det virker gør det, ej hvor er jeg glad :-)))

Nu virker I til at have rigtig godt forstand på det her, og vil så høre jer ad, jeg har alle de her billedmapper på harddisken, de er lagt derover fra 2 pc´rer og 1 kamera og ligger virkelig hulter til bulter, nogle af dem er taget i samme tidsrum på en ferie, da jeg har et spejlrefleks som jeg ikke lige slæber med i legoland, men måske har taget lidt billeder af i campingvognen, samtidig har jeg også taget lidt billeder med mobilen, så der ligger flere billeder fra samme dato. Findes der et program der kan sortere billederne for mig og lægge dem i rækkefølge, altså blande billederne fra de 3 enheder i en mappe?

Igen 1000 tak, jeg er ikke helt med på hvordan man gør med de her point, skyndte mig at oprette mig da det så ud til at det var herinde man kunne få svar når jeg googlede, så sig endelig til hvordan jeg giver jeg points :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2013 - 15:47 #8
Fint at det virker, men desværre har jeg ikke et klap forstand på dit nye spørgsmål. Du må nok oprette det som et spørgsmål, med mindre venturer ved noget.
Angående point, så lægger jeg et svar, som du accepterer, og venturer kan jo så gøre det samme:)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2013 - 10:25 #9
@ venture, lægger du et svar, så spørgsmålet kan lukkes?
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2013 - 20:43 #10
@heidifyn
Når der ikke kommer respons fra venture lukker du bare spørgsmålet.