Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2013 - 21:02 Der er 10 kommentarer

Site virker ikke fra Google, men fint hvis url tastes i browser

Hejsa,

En veninde har et site som virker fint hvis man taster adressen www.kasmin.dk (eller kasmin.dk) i browseren.

Googler eller binger man "kasmin" og klikker på linket sendes man ligeledes til http://www.kasmin.dk men man får en 404.

Er der nogen af jer skarpe hoveder der kan forklare den ? og hvordan løses problemet ?

Jeg har ikke adgang til serveren, hun har spurgt sin udvikler men han er også blank på hvad det kan være.

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2013 - 21:10 #1
sært... det virker i Chrome...
Nogen gange kommer serveren med en index_backup.php not found.

//akj
Avatar billede mash Mester
11. juni 2013 - 21:12 #2
virker her, firefox
Avatar billede milter Ekspert
11. juni 2013 - 21:16 #3
Prøver du at åbne Googlelinket med XP i IE8?

Når jeg gør det, får jeg samme problem. Hvis jeg med XP åbner Gogglesøgningen i Chrome, åbner det uden problemer.

Tilsyneladende endnu et eksempel på, at programmørerne har "glemt", at mange brugere stadig anvender IE8.
Avatar billede mash Mester
11. juni 2013 - 21:19 #4
har nu proevet flere browsere, er lidt random om det virker.

Ser ud til at firefox virker vaer gang, men ie og opera koere det ikke saa godt for, virker nogle gange.
Avatar billede Bdev Nybegynder
11. juni 2013 - 21:24 #5
Så vidt jeg kan se har det ikke noget med Google at gøre.

Når jeg kigger er det simpelthen bare i IE at sitet ikke virker. Ligegyldigt om jeg går via Google SERP eller direkte.

I skal nok nærmere kigge på hvorfor siden ikke virker til IE.

Søren
Avatar billede mash Mester
11. juni 2013 - 21:24 #6
koere win7 med ie 10
Avatar billede mash Mester
11. juni 2013 - 21:27 #7
Jamen det maa vaere noget med sited eller webserveren, hvis jeg proever mange gang med ie saa kommer siden nogle gange fint frem.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2013 - 21:27 #8
Ja, XP med IE8 virker ikke. Virker "direkte" i url på IE10 på win7 men ikke via google.

Så I mener det er sitet den er gal med ?

//akj
Avatar billede mash Mester
11. juni 2013 - 21:34 #9
Proev "http://www.kasmin.dk/index.php"

Jeg har et gaet, der maa vaere noget kode der tjekker hvilken browser der bruges som har fejl, "index_backup.php " ser ikke ud til at findes paa serveren derfor 404, det sjove er at det ikke er altid den goer det

btw,. jeg er ingen expert saa der maa vaere nogle der er klogere end mig der kan hjaelpe.
Avatar billede mash Mester
11. juni 2013 - 21:35 #10