Avatar billede arvinaliari Nybegynder
16. juni 2013 - 18:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Analyse/Fortolkning af "Virkeligheden" Benny Andersen

Hej alle.

Det her er nok meget OFF Topic, men måske er der nogen som kan hjælpe.

Ville høre om nogen af jer havde læst digtet Virkeligheden af Benny andersen, og som kunne hjælpe med en analyse/fortolkning af digtet. Skal bruge det til min eksamen. Ville blive meget glad, hvis der var nogen som kan hjælpe.

Tak :)

Evt Link til Teksten
http://billedeupload.dk/images/poseP.jpg
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. juni 2013 - 18:37 #1
Var det ikke bedre at sparre med en klassekammerat, i stedet for at fiske efter en færdig løsning her? Blot en tanke...
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
16. juni 2013 - 18:44 #2
Nu er der fordi ikke fordi jeg leder efter en quick-to-go løsning, men fordi jeg ønsker at høre andres bud på det. Jeg har allerede min ide om hvordan det kan se ud.
Avatar billede out_of_order Nybegynder
16. juni 2013 - 23:34 #3
Kender du John Mogensen? Hans sang: Der er noget galt i Danmark. Nye emner men samme historie.... :)
Avatar billede esendk Nybegynder
17. juni 2013 - 18:01 #4
Men du skal jo selv analysere det :) Men jeg tror på at du bare ville lytte til vores idéer. Det lyder ellers spændende. Men jeg kender det faktisk ikke :/
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
17. juni 2013 - 18:57 #5
Synes bare det er et svært digt, når man tænker på de andre digte Benny Andersen har skrevet, Han bruger hverken sin humor, eller den måde han leger med orderne på, denne gang. Kan ikke komme frem til et ordenligt Budskab... Hvad hans hensigt var med dette digt
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 19:07 #6
Tror hans formål med digtet er at beskrive forskelligheden i leveforholdende på verdensplan og samtidig beskrive hvordan de løsninger som dem der bestemmer i Danmark vælger, ikke virker særlig gennemtænkt da det ikke svarer til hvad folk har brug for, men udelukkende om kroner og ører. Intet hensyn til den menneskelige konsekvens som det medfører! kort sagt: Forskellighed og hovsaløsninger... :) Eller noget :)
God vind..
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
19. juni 2013 - 21:26 #7
Tak for alle jeres svar. Jer der Ønsker Points lig venligst et "svar"
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
29. september 2013 - 12:19 #8
Lukker Tråden