Avatar billede ridask17 Nybegynder
17. juni 2013 - 20:27 Der er 7 kommentarer

Windows 8 Sprog eller skrifttype?

Hej. jeg har faaet en Sony Vaio laptop med windows 8 styresystem. mit problem er, at teksten I styresystemet er maerkeligt. Nogle steder staar det paa engelsk, som jeg har sat pcens sprog til, andre steder staar det paa, det som jeg tror er kinesisk. Dette goer at jeg ikke kan laese mange ting. Jeg saetter lige et par billeder ind, saa I kan se problemet.

Jeg har proevet at aendre sproget og alt, men ligemeget hjaelper det. Det ser saaledes ud:
http://i149.photobucket.com/albums/s51/RiDaSk/uu.png

Derudover har jeg proevet at formatere, men den vil ikke boote fra andet end harddisken ;(

Det jeg taenker er, om der kan vaere at harddisken kan vaere laast til et eller andet, fordi den evt er fra kina?

paa forhaand tak for hjaelpen!!!! ;D

http://i149.photobucket.com/albums/s51/RiDaSk/uuuuu.png

http://i149.photobucket.com/albums/s51/RiDaSk/uuuuuuuu.png
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2013 - 20:40 #1
du skal finde din windows-licenskode, og derefter formatere og starte forfra på windows. Har du en win 8 dvd?
Avatar billede 2Mida Praktikant
17. juni 2013 - 23:08 #2
Damm, jeg har set mange spændende Microsoft ting gennem tiderne, men denne er dog anderledes - måske kan denne http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itproappcompat/thread/1eea3d70-c29a-4a80-9dd7-87ec131f160a/
hjælpe, selvom det er det modsatte problem.

Ellers burde MS support kunne hjælpe når det er en ny pc
Avatar billede ridask17 Nybegynder
18. juni 2013 - 12:04 #3
#Claes57, den vil ikke lade mig formatere... Hver gang jeg vil boote op fra noget andet end harddisken, genstarter den, og booter fra harddisken alligevel.
#2Mida, Ja jeg har heller ikke set saadan noget foer. Jeg proevede at slette C:\Windows\System32\FNTCACHE.DAT , som der blev foreslaaet I det du sendte mig, men uden held.

Haaber stadigvaek I kan hjaelpe. Jeg kan ringe til MS support, men det er en computer jeg slog paa gulvet, og derfor har forsikringen erstattet den, men vil ikke have den. Den fejler ellers intet, udover dette problem med kinesisk font, eller hvad der nu er problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2013 - 13:04 #4
i win8 - søgefunktionen i højre del af skæm, skriv
gendan

i indstillinger er der nogle fundne, klik på indstillinger, så det vises til venstre - her er en 'fjern alt, og geninstaller windows'
kør den.
Avatar billede ridask17 Nybegynder
18. juni 2013 - 18:28 #5
Ja Claes57, dette har jeg også prøvet, men hjælper ikke. Jeg brugte ½ time på at undersøge hvor 'fjern alt, og geninstaller windows' knappen var, fordi jeg ikke kunne læse noget, da indstillingerne er på kinesisk. Men jeg fandt den, og den genstartede og var stadig med mærkelige tegn i stedet for tekst.
Avatar billede ridask17 Nybegynder
18. juni 2013 - 18:28 #6
Tak for buddene, håber ikke i er løbet tør for ideer, fordi det er jeg :-D
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2013 - 20:47 #7
hent en viruskontrol (ikke microsoft), og en browser (ikke IE).
kobl fra internet nu (fjern kabel/luk wifi)
kontrolpanel / programmer og funktioner (ligner en kasse til software)
menu til venstre , sidste punkt er 'slå windows funktioner til eller fra' - slå alt fra
Menuen lige over er 'vis installerede opdateringer' - fjern dem alle, og i listen med programmer fjerner du alt med 'microsoft'.

Genstart, tjek at den står til dansk sprog, log på nettet, og hent opdateringer. Det tager en rum tid - opsend en lille bøn til din Gud imens.