Avatar billede Flemming-Herning Nybegynder
18. juni 2013 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Debitor efterberegn saldi - kan ikke anføre dato - C5 2010

Jeg arbejder i Microsoft Dynamics C5 2010 / Windows 7

Når jeg kører en efterberegning af saldi (Debitor/Periodisk) får jeg først mulighed for at vælge konti. Jeg sætter den til blank, så jeg får alle.
Derefter skulle jeg få en mulighed for at vælge pr. hvilken dato og evt. åbne/ alle. Den mulighed kommer ikke frem. Programmet gennemregner i stedet automatisk på systemdato.

Jeg synes ikke jeg kan finde noget sted, hvor jeg kan sætte en parameter der kan ændre dette.

Er det en fejl eller er det en ændring med 2010
Avatar billede glconsult Nybegynder
18. juni 2013 - 11:52 #1
Hej
I tidligere versioner af C5 kunne man (som du også skriver) angive en dato i forbindelse med efterberegning af debitorsaldi. Årsagen hertil var at efterberegnings-kørslen også blev brugt til at tildele rykkerkoder til kunderne, således at der efterfølgende kunne udskrives rykkerbreve.
I C5 2010 tildeles rykkerkoderne i en separat kørsel, hvorfor denne del er "fjernet" fra efterberegningskørslen.
Der er altså ikke tale om en fejl.
mvh. Gitte Lützen (www.c5elearning.dk)
Avatar billede Flemming-Herning Nybegynder
18. juni 2013 - 12:20 #2
Hej Gitte
Tak for det hurtige svar. Det anede mig. Men det står ikke beskrevet noget sted.
Det er dog i mine øjne en forkert løsning. Jeg kan udmærket tænke mig, at jeg vil lave en kørsel pr ultimo måned, et par dage inde i ny mpåned når alt er på plads. Nu er jeg nødt til at stille systemdatoen tilbage.
Desuden er muligheden stadig til stede i kreditor modulet, så det burde være den rigtige løsning.
Mon der er nogen der har foreslået, at det bliver lavet tilbage igen? Ellers er det hermed foreslået.
hilsen
Flemming
Du får mine point. Blot svar på denne.
Avatar billede glconsult Nybegynder
18. juni 2013 - 12:33 #3
Hej Flemming

Jeg mener det har stået i diverse nyhedsbreve osv.

De fleste udskriver en debitor saldoliste afgrænset på den ønskede dato i stedet for.

Den nævnte kørsel bruges kun sjældent i de nye C5 versioner, idet de fleste har parameteren med autoberegning af saldi slået til, så man slipper for at skulle køre efterberegningskørslen overhovedet.

mvh. Gitte