Avatar billede Alloy59 Nybegynder
23. juni 2013 - 16:23 Der er 9 kommentarer

Dimensioner af iPhone 5 glas

Hey derude,

Ville høre om der var en venlig sjæl derude med en skydelære og en gammel iPhone 5 skærm der kan hjælpe mig med nogle dimensioner af glasset?

Det jeg skal bruge er længde og bredde af glasset, og kun glasset (uden rammen), længde og bredde af LCD skærmen samt længden fra bunden af glasset til bunden af LCD skærmen.

Håber der er en kan hjælpe..

Venlig hilsen
Søren Jakobsen
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2013 - 17:06 #1
http://widefide.com/wp-content/uploads/2012/09/schematic-iphone5.jpg
skærm er 51,70 bred og 90,39 høj.
fra bund til skærm er der 16,72
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
23. juni 2013 - 17:24 #2
Jeg takker mange gange.. :)

kan du ikke lige smide et svar så jeg kan give dig pointene?
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
23. juni 2013 - 17:26 #3
Jeg retter lige mig selv..

Jeg kan desværre ikke se de nødvendige oplysninger på billedet... Billedet viser dimensioner af hele telefonen med rammen.

De dimensioner jeg er ude efter er udelukkende af glasset...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2013 - 18:32 #4
jf billedet:
telefon højde 123,83, bredde 58,57
ramme 1,44 hele vejen rundt, dvs skal fratrækkes 2 gange.
glashøjde er 120,95, bredde er 55,69
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
23. juni 2013 - 19:41 #5
Jeg havde ikke lige set at der var et mål på rammen.. Det hjælper dog ikke på at jeg ikke kender tykkelsen af LCD skærmen og dimensionerne af denne..
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2013 - 20:16 #6
det var heller ikke med i det oprindelige spg - kan du omformulere, så jeg kan finde, hvad du vil have at vide?
Tykkelsen af lcd-skærm?
lcd-skærm er lidt større end det synlige areal i glasset, jf
http://www.ebay.com/itm/iPhone-5-LCD-Screen-Display-with-Digitizer-Touch-Panel-Replacement-Part-White-/181118801021
det synlige areal er dog som #1.
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
23. juni 2013 - 20:28 #7
Tykkelsen af LCD skærmen kan måske godt undværes..
Problemet er netop at det LCD skærmen er "en smugle" bredere. Jeg skal gerne bruge de nøjagtige tal, da de skal bruges til at lave en jig der placerer glasset ifht. skærmen.

Desuden virker målene lidt diffuse, alle mål på en iPhone 4 er i hele eller halve millimeter..
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2013 - 20:52 #8
jeg kan ikke lige finde bedre data... Hvad med at tage en skydelære, og gå ned en en af de shops, der reparerer iphone? De har sikker glas og lcd-panel liggene på lager.
Hvis du selv vil lave en rep-shop, så køb delene ind og mål.
Avatar billede tim jay Juniormester
22. november 2016 - 08:02 #9
Jeg ønsker at købe nogle af høj kvalitet iphone 5s lcd-skærm, denne hjemmeside gør mig meget tilfreds, meget god kvalitet.  http://ydtparts.com/product/apple/iphone/iphone-5s/apple-iphone-5s-lcd-screen-and-digitizer-assembly-with-frame-and-home-button-black