Avatar billede kavlar Novice
26. juni 2013 - 18:23 Der er 2 kommentarer

Søgefunktion i Combobox i Excel

Jeg har en Combobox i en userform, som er fyldt med emner fra en liste i et range

Hvis ellers min liste i ranget er sorteret efter navn, vil comboboxen lave en slags automatisk udfyldning mens jeg taster.
Det ville også være fint, hvis det man søger på, altid står i starten. F.eks. vil jeg gerne have alle items i listen med ordet "hund". Men listen kunne f.eks. indeholde et item som hedder "Gravhund". Den må også gerne fremkomme i listen. Er det muligt at lave sådan et filter, så både "Hundemad" og "Gravhund" fremgår af mulighederne i en Combobox? Kan man alternativt bruge en listbox?

Kasper
Avatar billede supertekst Ekspert
26. juni 2013 - 23:14 #1
Via VBA kan det lade sig gøre. F.eks. oprette en tekstboks til indtastning af søgeord. Herefter kan der udføres en dynamisk søgning i range-listen og følgende visning i en listbox.

Har lige udviklet et system, hvor der søges i to tabeller i en database (mere end 1.000 emner). I dette system søges der i alle felter pr. record.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
14. juli 2013 - 14:49 #2