Avatar billede david0077 Nybegynder
28. juni 2013 - 00:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Boot fra en iso fil hver gang jeg starter computeren.

læste på et tidspunkt en artikel men kan ikke huske hvor om at man med et eller andet program kunne boot sin computer op fra et iso image hvergang man starter sin computer og på den måde aldrig lave nogle permanente ændringer i systemet dvs. hvis man eks. blev angrebet af en virus kunne man bare slukke computeren og tænde den igen og intet af det man havde gjort forkert ville være sket da jo man starter op fra samme iso fil hvergang og altså ikke gemmer sine ændringer.

via programmet kunne man slå det til og fra så man kunne fortage ændringer når det var nødvendigt.

nogle der kan finde artiklen?
er vist 3-4 år siden har læst den på enten pcworld, version2, t3 kan også tænkes på nogle af de andre store dengang kan ikke helst huske.

eller nogle der kender at program der kan gøre det jeg efterspørger?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2013 - 00:35 #1
Tænker du ikke på en Linux live-cd som f.eks. Ubuntu eller Linux Mint. De kan udmærket køre fra et CD/DVD drev, MEN de kører langt fra så hurtigt som en installation på harddisken.
Avatar billede david0077 Nybegynder
28. juni 2013 - 00:42 #2
det er ret flovt det her fandt selv svaret 10 min efter, synes ellers jeg havde ledt længe hmm.

det jeg ledte efter kaldes en ram disk.

http://www.pcworld.com/article/260918/how_to_supercharge_your_pc_with_a_ram_disk.html

nu hvor jeg har et "keyword" kan jeg godt finde resten :D

men mine point skal da ikke gå til spilde så hvis du smider et svar kan du få dem H339 ;) lidt skal du da ha for din hurtige svar tid :D
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2013 - 00:59 #3
Nå det var da fint du selv fandt ud af det. Jeg samler ikke på point så dem beholder du bare:)
Avatar billede david0077 Nybegynder
28. juni 2013 - 01:01 #4
ok
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2013 - 12:26 #5
Jeg så forresten, at det system du vil bruge kører på ram, så kan der også skrives "snavs" ind.
Avatar billede david0077 Nybegynder
28. juni 2013 - 12:53 #6
ja men vil sætte det op så den ikke gemmer nogle data på hardisken når man slukker :D så selvom det kommer snavs ind.
burde det forsvinde hvergang man slukker computeren / tager strømmen  :D men 1000 tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2013 - 18:42 #7
Ok, ja det er jo smart hvis man kan det. Det var da så lidt mildest talt, du fandt jo selv ud af de hele *G*