Avatar billede AnotherNielsen Praktikant
01. juli 2013 - 20:28 Der er 5 kommentarer

Forsinket lyd med surround receiver

Hej,

Er der nogen som kan fortælle mig, hvorfor mit surround anlæg "sender" lyden forsinket i forhold til afspillelse af DVD?

Det er et lidt ældre surround-anlæg, men har virket perfekt også med fladskærm indtil sommeren 2012, hvor jeg købte en ny Samsung 8005-model. Jeg har forsøgt hjælp hos Samsung, men de er ikke særligt behjælpelige når det ikke er "rent" Samsung hele vejen.

Er der nogen løsninger til dette, evt. udskiftning til nye/bedre kabler eller andet måske?

Mvh

AnotherNielsen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. juli 2013 - 09:17 #1
Hej.

  Du skal huske på, at signalvejen er digital hele vejen, både for billedet og lyden. Derfor er der jo så også en del signalbehandling imellem kilden og det du ser/hører.
  Her, hvor dit anlæg er af lidt ældre dato, kunne surround-processoren i det godt udgøre en flaskehals (og dermed introducere en minimal forsinkelse) i forhold til billedet.
  Har du måske mulighed for at låne dig frem til en nyere surroundreceiver (derfor med lidt mere processor-kraft i), så du kan få problemet be- eller afkræftet?

De bedste hilsner
Avatar billede AnotherNielsen Praktikant
02. juli 2013 - 09:40 #2
Hej,

Tak for kommentaren. Nej, jeg har ikke umiddelbart adgang til en nyere receiver, så kan ikke afprøve den løsning desværre. Oplever ind imellem en forsinkelse mellem dvd og tv også (hdmi-forbundet), så det er måske en opgradering på "tilbehøret" der skal til. Måske der simpelthen ikke er andet at gøre end som så?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. juli 2013 - 10:04 #3
Det lyder godt nok meget som om din receiver kunne trænge til en modernisering, og jo da især når du oplever det på flere signalkilder.
Avatar billede AnotherNielsen Praktikant
02. juli 2013 - 10:06 #4
Ja, det er nok det, men dvd og receiver er uafhængig af hinanden, der kan forekomme en forsinkelse mellem dvd og tv direkte. Men tak for hjælpen. :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. juli 2013 - 10:11 #5
Selvtak - prøv evt. indkøb af en ny receiver et sted, du kan returnere den til, hvis ikke det klapper.