Avatar billede simsimsim Nybegynder
03. juli 2013 - 11:28 Der er 8 kommentarer

Hvilke ram kan jeg tilføje til min pc

Jeg har en pc med følgende specs:

Jeg har sat et grafikkort og strømforsyning i parantes, da det er to enheder som jeg har købt til min pc men end ikke modtaget endnu.

Min pc's specifikationer er følgende:
((((strømforsyning  - corsair enthusiast series tx 650 v2 - 650 watt)))))
Mainboard :    MSI 770-G45 (MS-7599)
Chipset :    AMD RD770
Processor :    AMD Phenom II X4 965e @ 3400 MHz
Physical Memory :    4096  MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Video Card :    ATI Radeon HD 5700 Series ((((club 3d radeon pokerseries HD 7870 jokercard xt - limited edition))))
Hard Disk :    Western Digital WD5000AAKS-00UU3A0 ATA Device (500GB)
DVD-Rom Drive :    Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S223C
DVD-Rom Drive :    WRWRW 6349IFKXQ7C
Monitor Type :    BenQ G2420HDBL - 24 inches
Network Card :    Attansic (Now owned by Atheros) AR8131 PCIe Gigabit Ethernet Controller
Network Card :    Atheros Communications AR5008 Wireless Network Adapter
Operating System :    Windows 7 Home Premium Home Edition Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX :    Version 11.00
Windows Performance Index :    5.9 on 7.9

Mit spørgsmål er så hvilke ram jeg kan tilføje til min pc, samt hvor mange?  Og er der plads til at jeg bare kan plugge nogle flere i? VIl der være behov for flere ram? Jeg vil gerne have at mine spil loader environments hurtigere - f.eks. openworld spil som GTA, men også gerne gør at spilindlæsningstiden går hurtigere
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 11:53 #1
Supports four unbuffered DIMM of 1.5 Volt DDR3 800/1066/1333/1600* (OC) DRAM, 16GB Max
http://www.msi.com/product/mb/770-G45.html#/?div=Detail

Jeg kan se på billedet at du har 4 RAM slot.

Du bør montere mindst 8 GB, du vinder minimalt ved at gå fra 8 til 16 GB.

Du vil ha stor glæde af en hurtig SSD som Samsung 840.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 11:56 #2
Da du allerede har 2*2 GB, så vil jeg anbefale dig at montere 2*4 GB ekstra (magen til dem du har, således du er sikker på at kunne udnytte dual channel).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 11:59 #3
En god SSD vil nok være det, der forbedre det du ønsker mest.
Avatar billede simsimsim Nybegynder
03. juli 2013 - 12:22 #4
Tak for svar, kan i evt linke til nogle ram og en god men lettere billig ssd ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 16:01 #5
Jeg vil mene du er bedst tjent ved at købe nogen RAM magen til dem du allerede har (bare i 4 GB størrelse), læs på dem eller brug et program som fortæller præcis hvilke det er, så er du sikker på du kan køre dual channel.

Der er masser af billige SSD, men du ville jo ha god hastighed, derfor anbefaler jeg dig Samsung 840 (prisforskellen er ikke mere end et par ture i biffen).

Husk du kan tage din SSD med til dit næste system.
Jeg anbefaler IKKE at spare steder som skærm og SSD netop af den årsag.
120 GB.
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-series-mz-7td120-120-gb-id-7036676.aspx

Lidt hurtigere i 250 GB
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-series-mz-7td250-250-gb-id-7036678.aspx
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 16:05 #6
PS.
Du kan sætte din SSD som sekundært drev og kun installere spil på den, MEN du vil med stor fordel kunne bruge den som C-drev hvorpå du installere Windows.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 16:05 #7
(Altså til både Windows OG spil)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 20:01 #8
Svar lagt så du (mod sædvane) kan få lukket.

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------