Avatar billede krydset Nybegynder
05. juli 2013 - 02:50 Der er 2 kommentarer

hjælp til 2 skærme på pc

hejsa peeps.

Har lige fået mit tv tilsluttet til pc via hdmi, og det virker sq bare. men kunne godt tænkt mig det kørte lidt mere "automatisk".

mit setup lige nu.

Min asus 22" skærm, til at spille på (via dvi) og så headset slået til som primær lydkilde.

Men så ønsket nu: Når jeg tænder for mit tv så og sætter den over på hdmi2(den kanal jeg har sat pc´en til) så kunne jeg godt tænke mig at pcén selv lige sagde HOVSA, der var sq lige en anden skærm som er meget bedre og så selv skiftede over til den, samtidig med at hdmi lyden også fulgte med.

Når jeg så slukker tv igen, eller skifter væk fra hdmi porten, så skal det være sådan at pc´en lige tænker. HOVSA nu forsvandet den dejlige lækre 47" med den dejlige lækre digitale lyd, det er jeg sq ked af, men må nok hellere lige skifte over til asus 22" skærmen samt putte lyden over i headsettet igen...

Er dette muligt ?

Er lidt træls at skulle ind i settings og ændrer skærm input når jeg skal skifte frem og tilbage... især når pc og tv står i 2 forskellige rum :)

Er det muligt at lave sådan en indstilling et sted på et ATI Radeon HD 5800 Series kort ??
05. juli 2013 - 06:49 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

WIN7: [WindowsTasten] [P] for menu ...
Avatar billede krydset Nybegynder
07. juli 2013 - 19:43 #2
Windows 7, kan det laves mere automatisk som beskrevet opover ?