09. juli 2013 - 09:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flere telefonnumre på min iPhone

Hej Eksperter.

Nu ved jeg ikke, om jeg ramte den helt rigtig kategori, da dette muligvis ikke har så meget med hardware at gøre - men telefoni har det i hvert fald :-)

En kammerat og jeg har en lille webshop, hvor vi lige nu har skrevet vores begges numre på som kontakt, hvilket også er vores private numre, hvilket godt kan give lidt rod. Derfor ville jeg høre om der fandtes en løsning, hvor man kunne få flere telefonnumre på sin telefon? I dette tilfælde iPhone, hvis det måtte have en betydning.

Hvis der kunne fås en løsning, hvor vi havde ét firmanummer, som ringede til begge vores mobiler - indtil en af os tog den - ville være perfekt.

Der skal selvfølgelig gerne stå på telefonen, når det er en kunde fra dette firmanummer. Kan man få det til at fungere, som sådan et slags telefonanlæg?

Med venlig hilsen
Glen Michaelsen
www.ekspertvalg.dk
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2013 - 09:48 #1
Ehm på iphone kan du ha ca 5 - 10 numre pr kontakt hvis ikke flere?
09. juli 2013 - 09:52 #2
Det er ikke til en kontakt, som jeg taler om. Jeg vil gerne have flere telefonnumre, som folk kan ringe til mig på. Uden at have flere sim-kort.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2013 - 09:58 #3
så skal I have en firma-løsning med tilsvarende abonnement - der er nogle med 'omstillingsbord' - tal med fx tdc/telenor/3 om muligheder.

Iphone understøtter ikke dual-sim-kort, så det er udelukket, men man kunne have et fastnet-nummer (fx fra Skype) til firmaet. Og når skype ikke er startet ryger samtaler til et (kun et) valgt mobilnummer.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2013 - 10:11 #4
Tjekkede lige - skype har mulighed for at viderestille til flere numre, så det virker som en enkelt løsning.
09. juli 2013 - 10:16 #5
Tak Cales57

Lyder som en rigtig god løsning mht. Skype. Den vil jeg helt bestemt prøve af, og ellers må jeg ud og have fat i teleselskaberne selv :-)
Avatar billede teknik Juniormester
09. juli 2013 - 10:33 #6
Enig i, at et tredje nummer med fast viderestilling til jeres to mobiler lyder som den nemmeste løsning.

Løst om emnet(hypotetisk):
Der findes telefoner med plads til to sim kort,
Men dog ikke nogen iphone.
fik i begge en sådan,
Så kunne i få to simkort på samme nummer(firmanummeret)
vha. et dobbelt sim, som fx dette.
http://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/kundeservice/mobil/services-og-loesninger/dobbelt-sim/index.aspx

Claes57 løsning er i mine øjne langt bedre.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2013 - 10:45 #7
telenor-løsningen kombineret med to billige firmamobiler er jo en meget let løsning. Så er privat og firma adskilt 100%.
10. juli 2013 - 10:38 #8
Mange tak for svarene.

Jeg har købt et Skype-nummer, og det ser ud til at virke rimelig fint som udgangspunkt. Det er ret vigtigt for mig, at jeg kan have det på min egen privat-telefon, da jeg er med i flere projekter, og gerne skulle finde en løsning, hvor jeg ikke ender med alt for mange mobiltelefoner :-)

Telenor-løsningen ser rigtig fin ud, og ville egentlig også matche vores behov, men bare ikke lige den del, om at det kræver en ekstra telefon (eller evt. ekstra plads til sim-kort).
18. december 2013 - 00:31 #9
I sidste ende droppede jeg faktisk Skype-nummeret igen, da den var for lang tid om at viderestille, og det kostede penge, når folk ringede mig op.

Jeg valgte i stedet for en løsning hos Firmafon, hvor det var ret lige til.
Avatar billede Ismanden77 Nybegynder
19. maj 2014 - 14:50 #10
Hej Glen Michaelsen,

Helt klart interessant emne, du her sværmer om. Jeg har prøvet med alle mulige løsning, men uden held. Derfor vil jeg gerne høre fra dig, såfremt du har fundet en løsning.

Kh.
Martin
http://www.jordvarmeanlaegpris.dk/