Avatar billede Pawlus Novice
13. juli 2013 - 12:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows7

Siden jeg lavede en opgradering af min Windows7 installation har min computer opført sig besynderlig. Først var der problemer med Outlook, hvilket jeg dog har fået styr på. Nu er det så vedhæftede billedfiler jeg ikke kan åbne, hvilket aldrig før har været noget problem. Når jeg forsøger at åbne dem med fotofremviser får jeg beskeden at filformatet ikke understøttes, eller at jeg ikke har de sidste opdateringer til Fotofremviser:(
Der er også et par opdateringer hvor installation mislykkes hver gang jeg forsøger at køre Windows update.

Da jeg også ved det er vigtigt at holde diverse drivers opdaterede har jeg installeret Slimdrivers, men vil høre om der findes andre gratis driver opdaterings programmer som måske er bedre.

Håber i kan hjælpe mig:)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2013 - 14:43 #1
hent irfanview inkl dansk sprogpakke og udvidelser http://www.irfanview.com/
Download
IrfanView languages
PlugIns

- den kan åbne stort set alt - og drop fotofremviser.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. juli 2013 - 17:52 #2
Under din oversigt over installerede opdateringer kan du finde fejlbeskrivelser for de opdateringer, som er fejet.
Lad os se, hvad der står i dem, så kan det være, at vi kan hjælpe dig.
/ptj_11
Avatar billede Pawlus Novice
14. juli 2013 - 17:07 #3
Troede jeg kunne indsætte et skærmprint af de mislykkede opdateringer, men det kunne jeg ikke, så jeg har kopieret en enkelt, hvilket er den opdatering som oftest er glippet.

Sikkerhedsopdatering til Microsoft .NET Framework 3.5.1 på Windows 7 og Windows Server 2008 R2 SP1 til x64-baserede systemer (KB2604115)

Installationsdato: ‎14-‎07-‎2013 16:59

Installationsstatus: Mislykkedes

Fejldetaljer: Kode 8024200D

Håber det kan hjælpe jer.
Avatar billede Pawlus Novice
14. juli 2013 - 17:08 #4
Jeg vil prøve med Irfanview. Tak for hjælpen:)
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. juli 2013 - 17:55 #5
Prøv at hente værktøjet "System Update Readiness for Windows" på dette link:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Windows-Update-error-8024200d
Følg anvisningerne, og se, om det kan afhjælpe dit problem.
/ptj_11
Avatar billede Pawlus Novice
16. juli 2013 - 14:27 #6
Har nu forsøgt mede nævnte program, men det har det desværre ikke løst problemet med manglende installering af Sikkerhedsopdatering til Microsoft .NET Framework 3.5.1 på Windows 7 og Windows Server 2008 R2 SP1 til x64-baserede systemer (KB2604115)
Er der andre ting jeg kan forsøge?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2013 - 14:54 #7
microsoft har om nogle kb'er skrevet (bla KB2835364), at man kunne prøve at hente kb'en ned til offline installation, og med så meget som muligt nedlukket køre kb'en som administrator.
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juli 2013 - 20:14 #8
Prøv lige forslaget fra Claes.
Det er normalt "god latin", at man (ved problemer)forsøger sig med offline installation, med færrest muligt indlæste programmer, og antivirus og firewall slået fra.
Lad os høre om resultatet.
(ptj_11
Avatar billede Pawlus Novice
22. juli 2013 - 09:10 #9
Nu har jeg prøvet med forslaget fra Claes, og det lader til at have løst probemet.
Avatar billede Pawlus Novice
22. juli 2013 - 09:12 #10
Ups det var ikke så godt, fik åbenbart tildelt mig selv pointene, HJÆLP hvad gør jeg?
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. juli 2013 - 10:35 #11
Opret et nyt spørgsmål med titlen "Point til Claes57" med den pointværdi, som du vil udlove, og bed derefter Claes om et svar på det spørgsmål.
Så kan du give ham point.
/ptj_11
Avatar billede Pawlus Novice
22. juli 2013 - 10:56 #12
Hej Claes.
Det ser ud til at dine forslag til løsning, så jeg vil bede dig besvare dette så jeg kan få givet pointene til dig og ikke til mig selv som jeg åbenbart fik gjort tidligere i dag:)

Tak for hjælpen.
Avatar billede Pawlus Novice
22. juli 2013 - 10:57 #13
Det går godt for mig i dag:) der skulle selvfølgelig stå at dine forslag til løsning på opdateringsproblem har virket:)