Avatar billede Mette1969 Novice
15. juli 2013 - 09:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på harddiske

Jeg ved godt at der er forskel på hastigheden, på forskellige USB 3 harddiske.
Men hvor stor er hastighed forskellen ca. på USB 3 og interne harddiske?

Er der stor forskel på hastigheden mellem  2½" og 3½" USB 3 HD?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. juli 2013 - 11:11 #1
Det har som sådan ikke noget at sige om diskene er 2.5 eller 3.5 i størrelsen.
Med det sagt, så er mange 2.5 langsommere da de er beregnet til bærbar hvor fokus er lagt på strømbesparelse, men igen, det gælder ikke alle.

Forskellen på USB3 og en god intern er klart mærkbar, det hidrører ikke blot disken men også især måden data flyttes på (USB kontra SATA 3).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. juli 2013 - 11:25 #3
(øverste link er USB 3 og nederste link er SATA 3)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. juli 2013 - 11:29 #4
Det er samme disk tilsluttet henholdsvis USB 3 og SATA 3, som presses med forskellige størrelse data.
Avatar billede Mette1969 Novice
15. juli 2013 - 11:59 #5
Jeg kan godt se at der er en del forskel.
Mange tak for hjælpen NielsErikK.
Send et svar og få de point som du har fortjent :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. juli 2013 - 21:57 #6
Jeg samler ikke på point så du får det gratis.  :-)

Husk selv at lægge et svar og godkende det, så her er pænt lukket efter os.  :-)
Avatar billede Mette1969 Novice
16. juli 2013 - 15:06 #7
ok