Avatar billede Egelund22 Nybegynder
19. juli 2013 - 09:56 Der er 3 kommentarer

At kunne vælge mellem forskellige rater via komb.boks....... HJÆLP!

Jeg er ved at bygge et lille system op til brug på mit arbejde. I den forbindelse er jeg stødt på et problem som jeg ikke selv kan løse.

Jeg har en database med 50 forskellige forsikringsenheder, jeg har lavet en formel/forespørgsel så den selv regner præmien ud på på baggrund af index + rateprisen for 2013.

Men jeg vil gerne nu kunne ligge prisen + index + ind for 2014.

Hvordan gør jeg det så jeg til sidst kan lave en kombinationsboks hvor jeg kan vælge enten at se 2013 eller 2014 priserne?

Hvis det kræver lidt yderligere forklaring er mit tlf. 7376 7484.

Mvh nybegynderen :)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2013 - 10:21 #1
du laver en kombo hvor man vælger årstal - og ved valg i denne dannes komboboksen med tal for året. Du kan evt ved formular-start forvælge aktuelt år og ratepriser - og så bare rette tal i ratepris-komboboks ved behov.
Du bør nok have en tabel med årstal og ratepriser, så du har data at fordre komboboksen med - ellers skal du rette i koden hver år.
Avatar billede Egelund22 Nybegynder
22. juli 2013 - 13:23 #2
Forstår intet af ovenstående (er meget meget ny indenfor Access) - hvordan får jeg koblet dem sammen? Altså den tabel hvor jeg har årstal og rate og den tabel hvor udregningen er?

Så jeg kan skifte mellem de forskellige år?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2013 - 13:53 #3
nu har jeg ikke lavet access-ting de seneste 10år, men du skal lave en makro, der kaldes ved 'onchange' af årstals-kombo'en, og denne makro skal så læse de relevante data fra din tabel med ratepriser, og skrive nyt indhold i den anden komboboks.
Jeg kan ikke forklare det nærmere - men det plejer at kunne findes i access-hjælpefilen med kodeeksempler.