Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 12:28 Der er 49 kommentarer

EmilThomsen har brug for hjælp

Hej:

jeg har et problem med min bærebar computer fordi den er begyndt at lukke ned automatisk for være gang jeg spiller et spil på min computer nu for i historien: det der skete var at jeg hade købt et ny spil til min computer spilled hed Saints Row the third og der jeg skulle til at starte spillet så kunne jeg spille det i 10-15 minutter og så skete det den lukkede ned automatisk og så troede jeg at det var fordi at mit grafikkort ikke var stort nok
men så prøvet jeg at spille alle de andre spil men næsten alle spil lukkede ned de spil jeg kan spille er :Arctic Combat og Hidden.source og Garry's Mod og min ven hade opdateret min driver: så jeg ved ikke hvad der er sket og hvis det kunne lade sig gøre ville det være ret at det problem kunne løses uden at det koster penge
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 12:33 #1
Overvej dine overskrifter næste gang - Du får flere relevante svar ved en relevant overskrift. Kunne f.eks. være; Pc lukker ned når jeg spiller...

Men tror problemet er at din Computer bliver for varm. Hvis du kommer med modelnummeret kan det være at nogen kender til generelle varme problemer på den maskine, men det kan også meget vel skyldes støv i blæseren.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. juli 2013 - 12:34 #2
Dit grafikkort bliver formentligt for varmt... Evt test med furmark (stress test af gpu eller faktisk gør den hvad den kan for at gøre grafikkortrt varmt...)

Hvis grafikkortet bliver 80 grader bedes du stoppe og så er det nok pga temperaturen..
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 12:54 #3
#1 Korrekt.
Jeg ser dog det er vigtigere at han følger med i tråden bagefer.
Det burde du også nu være enig i ikke?
#2 Jeg er einig i at det sikkert er et varmeproblem.
Man kan købe en coolingpad og sætte nedenunder for at køle den ydeligere. Ved dog ikke lige hvilken der er bedst.
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 13:00 #4
#3 - Jo - du skulle vel aldrig hentyde til noget bestemt?

#3 - #2 En coolingpad er en mulighed, men skyldes varmen at der er ophobet støv, bør det fjernes - Det giver også en unødig brandfare
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:07 #5
modelnummeret er det det der hedder Produkt-id
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 13:08 #6
#4 "Vand i bærbar", får det en klokke til at ringe?

Du bør i øvrigt når der måske er kommet en brugbar løsning, at bede om svar fra denne hjælper og give point til denne.
Så får man nemmere hjælp en anden gang :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 13:11 #7
#4 Jeg er enig i at støv bør fjernes, men brandfare fordi man bruger en coolingpad, har jeg da aldrig oplevet ved en bærbar.
Den bør, selvom pc er snavset, hjælpe lidt til at den ikke overopheder så meget.
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 13:11 #8
#5 - Ja umiddelbart, hvis der ikke står model no.

#6 - Ja vidste godt det var det du hentydede til - Faktum er bare at jeg ikke har haft tid til at gøre noget ved det... Tid er penge du ved :)

Mht. at lukke spørgsmålet fik jeg ikke nogen svar der gav en løsning.
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:12 #9
jeg ved ikke hvordan man giver point til andre jeg er her
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:12 #10
jeg ved ikke hvordan man giver point til andre jeg er ny her
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:16 #11
modelen er : EasyNote Ts13HR
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 13:20 #12
Emil du skal ikke skrive dine indlæg som svar.
Svar bruges kun til løsninger og point givning som der også står i parantes.
Når du får en brugbar løsning beder du om svar fra denne hjælper, eller flere hjælpere, hvis der er flere løsninger.
Alle svar tjekkes ad og man accepterer herefter disse svar.

#8 Nej hvis man ikke afprøver de ting der foreslås, så vil der aldrig komme nogen løsning ;-)
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:24 #13
tak for oplysningen
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 13:28 #14
#12 - Brok dig over den anden tråd i den tråd - Skal nok følge med lidt endnu!

#11 - Der er umiddelbart ikke nogen kendte problemer med overophedning. Men typisk sidder der en klap i bunden med et par skruer, så du kan komme ind til blæserne - Hvis de er meget støvet så prøv at fjern støvet :) OG suppler evt. med en cooling pad
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:34 #15
jeg har kigget på blæseren og inde i computern og det er ikke det
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 13:36 #16
Det kan i teorien også være din ram der er brugt op, når du starter spillet..

Men start med at tjekke temperaturen f.eks. med den her: http://www.techpowerup.com/realtemp/
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:39 #17
jeg glemte at sige at jeg på en eller anden måde ikke kan hente ting fra nettet
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 13:43 #18
#16 Enig i begge forslag.

Du behøver måske heller ikke så meget der starter sammen med Windows.
I princippet er det kun sikkerhedsprogrammer og opdaterings tjeneste til java og Flash man normalt behøver i sin opstart.
Ved at minimere her kan man frigive lidt ram og evt også mindske den ekstra varme som disse ekstra programmer vil tilføre systemet.
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:46 #19
jeg forstod ikke ret meget af det du sage
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 13:49 #20
Når du starter din windows, starter der typisk en række undødvendige programmer.

Dem kan du f.eks. se ved at trykke på windows flaget+r og skrive msconfig + enter.

Oppe i toppen klikker du på start, og fjerner unødige programmer.. En god ide at holde fingrene fra andre indstillinger derinde..
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:50 #21
findes der noget på computeren som man kan bruge til noget
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 13:52 #22
Ja, java f.eks.

KAn evt. hjælpe dig via Teamviewer som du kan hente her: http://download.teamviewer.com/download/TeamViewerQS_da.exe - Så kommer der et bruger id og kode frem, som du kan sende til mig. Det giver mig adgang til din Pc 1 gang.

Send det lige privat, enten i en besked herinde eller til info@vorbassepc.dk
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:54 #23
og nu siger den at jeg skal genstarte computeren kommer tilbage lige om lidt
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:55 #24
kan jeg stolle på dig
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 13:57 #25
Ja, det kan du, og med teamviewer kan du selv afbryde forbindelsen, meget nemt. Og du kan hele tiden se hvad der sker :)

Du genstarter bare, og hvis du vil have hjælp via teamviewer sige du bare til..

Den jeg har sendt link til, er en såkaldt "klient", så når du lukker programmet, er der ikke nogen der har adgang mere.
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 13:58 #26
du glemte lige at jeg sage at jeg ikke kan hente ting fra nettet fordi den siger at alt hvad jeg henter hjem er der virus på
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 14:00 #27
Det skal jeg nok kigge på også :)
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 14:00 #28
Hov nej det giver jo ingen mening - Kan du heller ikke hente fra det link jeg sendte?
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 14:02 #29
forstod du ikke hvad jeg sage jeg kan ikke hente Teamviewer der står at der er virus på
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 14:04 #30
#29 - Du kan godt snakke pænt :) Prøver jo bare at hjælpe. Er det dit antivirus program der stopper det? I så fald, hvilket antivirus har du?
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 14:04 #31
nej jeg kan ikke hente noget som helst det er irriterende
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 14:06 #32
min antivirus program virker heller ikke og min antivirus program hedder AVG
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 14:06 #33
Ja, det er rigtig træls - Hvilken antivirus har du?

Gå også lige ind på minip.dk og send Ip-adressen - MÅSKE jeg kan bruge windows´s indbyggede fjernsupport
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 14:09 #34
kan jeg ikke sende ipen privat til dig
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 14:10 #35
Hvis du åbner Avg og finder indstillinger, -> avancerede indstillinger -> vælg deaktiver Antivirus midlertidigt -> Luk, og forsøg at hente filen igen!

Dog tyder det på at du har noget malware på din Pc
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 14:10 #36
Jo, enten på mail eller herinde
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 14:13 #37
hvordan sender jeg den privat på den her e-mail info@vorbassepc.dk  og hvordan kommer jeg ind på siden
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 14:15 #38
Du går ind på din mail, og sender til den adresse? Du kan også gå ind på http://www.vorbassepc.dk og bruge chat funktionen i nederste højre hjørne - Bare start med at skrive at det er dig herinde fra :)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 15:18 #39
egmose
Med hvilket formål refererer du til vorbassepc.dk?

Skal lige gøre dig opmærksom på (som den politimand du siger jeg er) at der er en regel der klart beskriver hvad man må her på Eksperten.
Man kigger i  2.1.7.5 her:
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

Og lige dette kunne jeg måske frygte kunne blive misbrugt i dette tilfælde.
Særligt når man læser det midterste i indlæg #8
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 15:56 #40
#39 - Det gør jeg iht. at han spurgte hvordan han fik kontakt til mig, og der er en chat funktion, så han ikke skulle tænke mere i mails og PB.. Det er ikke med henblik på reklame!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 16:09 #41
Det var nu mere en betalt tjenesteydelse jeg henviste til.
Men jeg tror dine hensigter er reelle og så er det ok.

Det er dog lige på grænsen til hvad reglerne henviser til, bare så du ved det.
Håber du selv kan se hvad jeg mener?
At hjælpe her på Eksperten er jo en gratis ydelse, som vi alle har accepteret ved opretning af brugerprofil.
Håber du forstår hvor jeg vil hen?
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 16:12 #42
Er med på hvad du mener, og har på intet tidspunkt nøvnt noget om betaling - Har haft kontakt med EmilThomsen på Chatten, uden at nævne noget om betaling..

Så det er stadig en gratis ydelse fra min side (Som dog normalt koster x antalt kroner), men da kontakten er skabt herinde, har der ikke, og det kommer på intet tidspunkt på tale med økonomisk vederlag.

Sender gerne dokumentation fra chatten!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 17:06 #43
Som jeg skrev til dig før tror jeg på dine hensigter er i orden, så derfor er det ikke nødvendigt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 17:27 #44
Formoder i får løst problemet, så jeg afmelder tråden her.
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
20. juli 2013 - 17:31 #45
Egmose jeg synes det er rart at se nogen vil hjælpe mig
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 17:44 #46
Det er jo ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dig Emil.

Men da hele dit spørgsmål jo nu foregår på en chat jeg ikke kan/eller vil blande mig i, er der ikke noget formål med at være med længere i tråden her.
Får du ikke løst dit problem vil jeg anbefale du lukker denne tråd når i har opgivet, og opretter et nyt spørgsmål.
Vil da på det kraftigste anbefale du beder egmose om et svar i denne tråd, så der gives belønning for hans arbejdsindsats.
Også selvom problemet ikke løses.
Det vil altid motivere hjælpere en anden gang du får problemer.
Held og lykke med at få det løst :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 09:19 #47
Har du fået løst dit problem Emil?
Avatar billede egmose Novice
21. juli 2013 - 10:58 #48
Vi fik det ikke læst igår, men gå ud fra han kontakter mig idag, hvis han ikke selv har løst det.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2013 - 20:32 #49
Nå nu afmelder jeg tråden