Avatar billede steffenand Nybegynder
24. juli 2013 - 10:33 Der er 64 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af Ubunto og installering af Win7

Hej - Der er en masse tråde rundt omkring med folk med dette problem men jeg kan ikke finde en med lige mit. Håber nogen kan hjælpe.

Jeg har købt en ny computer til min søn, desværre, så glemte jeg at clicke på drop down menuen over styresystemer og vælge et, fra Topgears.dk menu, så de sendte mig en gaming computer, uden et styresystem..

For at hjæpe min søn hurtigt fandt jeg Ubunto og lavede en Cd og lagde det ind indtil jeg fik købt en Win7. Big mistake...

Jeg har både Win7 og Ubunto på cd. Har læst mig til at det er noget med at jeg skal lave min petitions eller noget om til ntfs, som Win7 kan læse evt. med noget der hedde Gparted men jeg er sku for gammel til at ordne det hele..

Nogen der kan hjæpe mig lidt her?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2013 - 10:49 #1
Når der har været Linux på disken, kan du risikerer, at der bliver problemer med install. af windows. Det bedste vil være, at rense disken med en overskrivning 1. gang. Det tager nogen tid, men det er det værd. Alt hvad du skal bruge ligger på en Hirens boot-cd. Både "Killdisk" til overskrivning og "GParted" til at lave partitioner med. http://www.hirensbootcd.org/download/ rul ned til den grønne pil.
Avatar billede steffenand Nybegynder
24. juli 2013 - 10:54 #2
skal jeg download og brænde over på en cd (er på min egen computer) eller downloade det på hans computer (den med Ubunto problemet)?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2013 - 10:58 #3
Det er en Iso-fil, som du kan brænde til en boot-fil på din egen computer.
Avatar billede steffenand Nybegynder
24. juli 2013 - 11:59 #4
Jeg har hentet Hirens og udpakket dem på mit skrivebord. Hvad gør jeg nu?, der er jo en del programmer. Ifølge andre tråde snakker de om flere programmer som jeg skal hente. grub4installer og andet, hvad det nu er for noget.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2013 - 12:38 #5
Den skal ikke udpakkes, den skal brændes til en boot-fil, som computeren med Ubuntu så booter op på. Så kan du vælge Killdisk til overskrivning, og derefter GParted til at lave partitioner. Jeg tror nu nok, at windows DVDén giver muligheder for at lave partitioner, men ok, med GParted, så er det gjort. Pas på ikke at lave windows partitionen for stor. 60-80GB mener jeg er rigelig. Alle pladskrævende programmer, lægges bare på en anden partition.
Da du åbenbart ikke er bekendt med at Brænde en Iso, lægger jeg et link til et nemt program. Du skal bare vise programmed hvor den Iso ligger og derefter trykke "Burn" http://www.majorgeeks.com/files/details/active_iso_burner.html
Avatar billede steffenand Nybegynder
24. juli 2013 - 14:25 #6
Jeg bruger nu Hiren's BootCD.15.2 option. Jeg har dl'ed Active@ISO-burner programmet.

Når jeg start Hirens bootcd.15.2 så køre den med siger så

14:21:26    Creating CD/DVD/Blu-Ray/HD-DVD from image
14:21:26    Source File:
    C:\Users\steffen\AppData\Local\Temp\Temp2_Hirens.BootCD.15.2.zip\Hiren's.BootCD.15.2.iso
14:21:26    Destination device: HL-DT-ST DVDRAM GH70N
14:21:26    Requested burning speed: Auto-Select
14:21:26    Write Method: Track-At-Once
14:21:26    Started
14:21:26    Transport: SPTI
14:21:26    Testing unit ready...
    Unit is not ready!

Med active@Isoburner kan jeg ikke finde en ISO som har forbindelse med Hirens overhovedet. Det er så efter at jeg har dl'ed Hirens og ikke gjort andet end derefter søge efter ISO via active@ISO burner..
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2013 - 15:42 #7
Jeg har hentet Isoburner og set, at den er pakket. Prøv at sætte en CD i drevet og tryk ok. Hvis det ikke virker, så åben pakken, og træk den Iso ud med musen, så kan Isoburner se den.
Avatar billede steffenand Nybegynder
24. juli 2013 - 17:07 #8
Har pakket Hirens ud nu. Og det ser ud som om brænding køre.

Hvad er så næste step?

Jeg vil helst undgå flere programmer, hvis muligt? aka Grup whatever eller Gparted, kender intet til de programmer, men er det nødvendigt?
Avatar billede steffenand Nybegynder
24. juli 2013 - 17:13 #9
Ok Hiren's virker.

Får hans computer til at starte op i Hirens boot menu. Hvilken bør/skal jeg vælge?
Avatar billede steffenand Nybegynder
24. juli 2013 - 17:33 #10
Efter Hirens forsøgte jeg at indsætte win7, satte den i og fik installations menuen, den kunne ikke installere, forsøgte så at repair option der, men denne kunne virker se problemet eller ændre det.
Avatar billede steffenand Nybegynder
24. juli 2013 - 17:35 #11
men denne kunne virker se problemet eller ændre det...

Men den kunne ikke se/løse problemet.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2013 - 17:41 #12
Har du læst #5 ? Nej det er klart, at det ikke hjælper med windows Repair. Der er jo ikke nogen windows at reparere på.
Avatar billede steffenand Nybegynder
25. juli 2013 - 00:22 #13
Ok, jeg have ikke set at #5 Killdisk var et program. Skal jeg dl og installere det på min egen computer og så brænde det over på en cd?

Jeg fiflede lidt med Hirens og så der er en masse programmer deri omkring partioner osv. men jeg ved sku ikke hvad de gør, hvis nogen har en viden om det? - kunne godt se ud som om Hirens kan lave partioner om eller lign.?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 10:06 #14
Når man har brændt Iso filen til Boot CD, så skal der ikke brændes mere. Man har så, på den Boot CD, en masse forskellige programmer,
som kan fungere uafhængig af hinanden. en stor "værktøjs kasse" som man kan bruge efter behov. Derfor finder du også både Killdisk og gParted blandt programmerne. Og ja, hvis du på Boot disken vælger gParted kan du nedlægge, formatere og oprette partitioner, helt som du ønsker. Du skal ikke installere noget som helst på din egen PC.
Når Boot CDén er klar, foregår resten på den PC med Ubuntu, og kun på den. Det er bare at gå i gang med at prøve noget. Du kan måske tage fejl, men du kan ikke ødelægge noget. Man retter bare den fejl man har lavet, og det lærer man jo også noget af, og det er jo ikke det værste der kan ske:)
Avatar billede steffenand Nybegynder
25. juli 2013 - 10:50 #15
sååh du syntes det er en god ide at jeg lærer lidt :) det har du nok ret i :) - jeg går i gang med at prøve mig frem.
Imellem tiden så er min egen computer måske gået lidt i stykker. Den lukker bare ned altså keyboard og skærm pludselig. Computeren lyser dog stadigvæk. Men jeg arbejde lidt med det og vil ellers oprette en ny tråd hvis jeg ikke finder problemet.
Mange tak for hjælpen H339 :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 11:07 #16
Det var bestemt ikke ironisk ment. Jeg har selv lært meget her på Eksperten, og jeg lærer stadig noget nyt, så det er fint:)
Hvis din computer går ned, så prøv først at se efter støv. Især hvis det er en bærbar. Ellers kan det f.eks være ram fejl, eller noget 3.die.
Avatar billede steffenand Nybegynder
25. juli 2013 - 15:56 #17
Min computer er vist okay igen efter lidt støvrensning.

Min søns computer volder mig dog stadigvæk problemer.

Jeg har nu slettet den partion som var lavet af linux og istedet lavet to nye. En med 110 MB til win og NTSF eller hvad det hedder som Win forstår og en anden med omkring 900 MB, som jeg tænker hans andre programmer kan ligge på.

Det SER udtil at fungere, når jeg starter med Win7 CD installeringen, så kan den ihvertfald se de to partioner og deres NTSF. Men den kan stadigvæk ikke gøre noget

Kørte reparere i win for at se hvorfor den ikke kunne lægge win ind.

Rodårsag

Partionstabellen har en ikke gyldig systempartion

argggghh
Avatar billede steffenand Nybegynder
25. juli 2013 - 15:57 #18
Når jeg kigger på partionerne nu, når jeg forsøger at lægge win ind, så skriver den at begge partioner er "logisk" ved ikke hvad det betyder eller om det overhovedet betyder noget?
Avatar billede steffenand Nybegynder
25. juli 2013 - 16:04 #19
Er det her noget jeg kan bruge? - har dog ikke adgang til win, måske det ligge i det win xp mini som følger med Hiren's?

Sådan identificeres system- eller startpartitionen

Du skal være logget på som administrator for at kunne udføre disse trin.

Åbn Computeradministration ved at klikke på knappen StartBillede af knappen Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på System og sikkerhed, klikke på Administration og derefter dobbeltklikke på Computeradministration.‌  Administratortilladelse er nødvendig Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskoden eller bekræfte.

Klik på Diskhåndtering under Lager i den venstre rude.

I kolonnen Status angives systempartitionen med (System) og startpartitionen angives med (Boot).
Avatar billede steffenand Nybegynder
25. juli 2013 - 16:13 #20
Begge partioner er NTSF og jeg kan se at deres partion style er Master boot recorder (MBR) hvad det så end er..
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 17:48 #21
Det er åbenbart en lille harddisk, så i en sådan situation ville jeg køre Killdisk fordi, data på en HDD kan ikke slettes, de bliver bare usynlige for brugeren, og ligger så og kan lave koks ved en ny installatio.
:" En med 110 MB til win og NTSF eller hvad det hedder som Win forstår og en anden med omkring 900 MB"  Du mener vel GB?
Efter min mening er 110GB til windows alt for meget. 70 GB vil være ok.
Windows og NTFS er ikke 2 ting. NTFS er bare den måde, windows er form<ateret på.
Men nej, man kan ikke installere windows på et logisk drev, det skal være et primær drev. MBR er bare en lille besked til windows, så det kan se disken.
Avatar billede steffenand Nybegynder
25. juli 2013 - 18:03 #22
Jeg er ved at køre noget som hedder roadkills killdisk, fra hirens- I gang med det første drev på små 900 GB og bagefter så tager jeg det andet.

Hvordan laver jeg det til et primært drev?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 18:12 #23
Du skal slette begge partitioner og så lave nye. Det skulle automatisk blive Primære drev, når der ikke er mere end 2 partitioner.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 18:14 #24
Roadkills ? Det kan jeg ikke huske noget om, man skal overskrive 1.gang.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 18:50 #25
Jeg har lige set på Hirens. Angående Killdisk, skal man trykke på exefilen. Hvis der står man ikke har adgang, trykkes der bare på Ignore, så er man inde.
Du kan prøve at glemme gParted. Prøv i stedet, at gå ind under Mini XP - Start - Disk management. Så ser det ud som i windows. Der kan du nedlægge og oprette partitioner.
Avatar billede steffenand Nybegynder
25. juli 2013 - 21:37 #26
jeg har været inden i mini xp og leget med disk management - men jeg kunne ikke finde ud af at ændre typen feks til primar osv, ved ihvertfald ikke hvordan
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 21:45 #27
Nej du kan ikke ændre de logiske partitioner. Jeg skrev jo i #23 at du skal slette de partitioner du har, og så oprette nye.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 13:20 #28
Så vidt jeg ved, skal man kun oprette et drev til Windows 7.
Windows opretter selv det lille drev på 100 mb til systemfilerne, når man installerer. Dette vil så være skjult når Windows 7 er installeret korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 13:22 #29
Ps jeg har kigget tråden lidt efter, men jeg er ikke 100% opdateret, så i må lige have lidt tålmodighed, hvis jeg spørger ind til noget der har været omtalt i tråden.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 15:02 #30
NU har jeg prøvetr en ren install. på en win8 DVD, og går ud fra, at det er det samme med win7.
Hvis man ikke vælger bruger defineret, så ja så får man en lille skjult partition på 300MB+ og så 1 stor partition med windows.

Men man kan så vælge bruger defineret og gå ind under Drevinstallation.
Har man i forvejen en eller flere partitioner, kan man slette dem her, og har så en ikke allokeret harddisk.
Man trykker så på ny, og opretter en partition på den størrelse man ønsker.
Man kan selvfølgelig også bare vælge, at install. på en partition man har lavet på forhånd.
@ steffenand
Hvis du ikke er kommet længere, så giv den harddisk en omgang killdisk. Hvis Hirens volder dig problemer, kan du køre programmet seperat http://killdisk.com/downloadfree.htm
Når det er gjort, så sæt windows DVDén i og følg så ovenstående. Det burde ikke kunne gå galt.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 15:15 #31
Ps. Partitioner oprettes med betegnelsen MB, så hvis du f.eks vil have 70GB skal du skrive 70000.
Og lad nu være med at lave flere windows reperatiner. Det er som at ville reparere en bil man endnu ikke har anskaffet sig.
Avatar billede steffenand Nybegynder
26. juli 2013 - 19:07 #32
Ah, det hjalp :)

WIn7 er installeret. Eneste problem syntes at være at der ikke er drivere til noget som helst. Den kan ikke finde drivers til netværkskort osv. så man kan ikke komme på nettet og hente drivere.
Et sidste råd til hvordan jeg kan komme fordi driver problemet?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 19:25 #33
Du har nok glemt at installerer driverne til bundkortet. Hvis der ikke fulgte en CD med computeren med drivere, bliver du nød til, på din computer, at gå på nettet og finde driverne på producentens hjemmeside, og derefter f.eks via USB at overføre dem til den anden computer.
Altså du finder ud af hvad den pågældende computer hedder. Går ind på producentens hjemmeside under support og finder driverne og installerer dem. Især er netkort driveren vigtig. Når først du er på nettet kan windows selv finde mange af de andre drivere, når du opdaterer.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 19:36 #34
Ps. Du downloader driverne til din computer. Derefter kopierer du dem over på en USB stick. Den sætter du i den anden computer og installerer driverne der. Husk at gemme driverne til en anden gang.
Avatar billede eyvind Seniormester
26. juli 2013 - 19:54 #35
Hvis du ikke kan få USB til at virke, så læg de drivere på en CD i stedet for.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 20:09 #36
#32 Hvis man henter Speccy fra anden pc og installerer på den pc som der mangler drivere skulle du kunne se hvad hardware der er på pc og den vej søge på disse med en pc der har internet adgang.
Får du installeret chipsæt driveren (bundkortdriver) og driver til netkort, kan man med Slimdrivers finde det sidste, og evt få opdateringer til andre drivere. Slimdrivers kan også tage backup af dine drivere når det hele er på plads.
Brænd disse ned på cd når du har driverne på plads.
SlimDrivers:  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Speccy:  http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 20:16 #37
Kan du finde drivere på producentens hjemmeeside er det dog at foretrække som #33 henviser til. Slimdrivers er den hurtige løsning, som jeg faktisk i de fleste tilfælde synes virker udmærket.
Dog formoder jeg at når du får installeret din chipsæt driver, at netkortet måske også vil være på plads, da det så vil blive detekteret af Windows med den standard driver som følger med Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 20:22 #38
Fint indlæg af 220661, bare husk, at du skal kopiere Slimdrivers over på den anden computer før du DER leder efter drivere - ellers får du jo bare drivere til din egen computere.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 20:34 #39
#38 Tak for det :-)
Husk at Slimdrivers kræver en internetforbindelse for at virke.

Derfor skal Slimdrivers kun hentes ned til den pc der mangler drivere når chipsæt og netkort driver er på plads.
Derfor skal man finde bundkortdriveren på producentens hjemmeside først, og så håbe at netkortet også samtidigt kommer til at virke da kommunikationen på bundkortet kommer til at virke ved at chipsættet bliver installeret.
Avatar billede steffenand Nybegynder
26. juli 2013 - 20:34 #40
Der mangler drivere til netværkskort, ethernetkort samt til ukendt enhed. Det vigtige er netværkskortet vel, så jeg kan komme på nettet og lave en win update og hente opdateringer tænker jeg ?

Netværkskortet er et

Trådløst netkort, 300Mbit, 802.11N, PCI-E (ASUS) - Men jeg kan ikke finde drivers til det nogen steder, som en enkelt fil.. kun i forskellige wizards som skal bruge nettet..
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 20:36 #41
#40 Har du ikke et kablet netkort, du kan koble på, og den vej få forbindelse, så du kan hente drivere?
Avatar billede steffenand Nybegynder
26. juli 2013 - 20:37 #42
Ethernet kortet ved jeg ikke hvordan ser ud, når jeg ser ind i computeren?
Forresten kan jeg tilslutte 2 stationære til en ruter via kabel?
Har set på nogle tråde her inde at folk med det trådløse netværks kort ikke kan få ordentlig signal uden et såkaldt tråde antenne?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 20:37 #43
Nå ok det kablede er måske så det du kalder "ethernetkort"?
Avatar billede steffenand Nybegynder
26. juli 2013 - 20:40 #44
Kablet netkort? - mener du et kabel fra min ruter direkte i hans computer? - jeg kan vel flytte hans computer ind til ruteren og plugge den i med kabel hvis du tror det vil virke? - men den siger også at den mangler drivers til ethernet hvilket er direkte kabel adgang til ruteren er det ikke?
Avatar billede steffenand Nybegynder
26. juli 2013 - 20:41 #45
ok jeg prøver, men tror du det vil virke, når der også mangler drivers til "ethernet kortet" ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 20:45 #46
Igen. Jeg er ikke helt klar over om det er en stationær eller bærbar der er tale om.
Når du skriver trådløs forbindelse så siger min fornuft at vi måske taler om en bærbar.
Men en bærbar kan også monteres med lan kabel til internet.
Hedder det kablebaserede netkort ikke Realtech (et eller andet)?
Kunne du lige opgive hvad det hedder, så vi måske kunne finde en driver til dette?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 20:46 #47
Ja plug kablet i den computer som skal på på nettet. Men som i ovenstående, det er nødvendig med en netkort driver. Du glemte at svare på, om der fulgte en CD med computeren. For hvis der gjorde, er det bare at sætte den i drevet, medens windows kører.
Avatar billede steffenand Nybegynder
26. juli 2013 - 20:52 #48
Det er en stationær som skal forbindes wireless med ruteren.
Ja har Win 7 CD'en.

Computeren kan ikke finde driver eller noget m/ win7 cd'en i.

Trådløst netkort, 300Mbit, 802.11N, PCI-E (ASUS) - Det er hvad der står på listen af sælger. Ikke nogte navn. På ASUS' hjemmeside kender de ikke til noget af det navn når jeg bruger deres søgefunktion :(
Avatar billede eyvind Seniormester
26. juli 2013 - 21:11 #49
Jeg undrer mig over at du har købt en computer uden styresystem og så ikke får en driver-CD med (utility eller motherboard)
Det er nok nemmest at få ethernet kortet med kabelforbindelse til at virke i første omgang.
Har du ikke noget skilt bag på computeren hvor der står hvad den hedder ud over ASUS.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 21:19 #50
Nej driverne findes ikke på win DVDén, det skulle være en CD som fulgte med computeren.
Trådløs netkor ok, men findes der ikke også et netkort på bundkortet?
http://drivers.downloadatoz.com/vendor_ralink/300mbps-wireless-802-11n-pci-adapter/ ???
Avatar billede steffenand Nybegynder
26. juli 2013 - 21:32 #51
Jeg har lige haft mit eget dsl kabel i, men den hoppede den heller ikke på. (Går snart helt bananas med det lort her og den varme som vi har i dag :)
Avatar billede eyvind Seniormester
26. juli 2013 - 21:45 #52
Altså en computer skal bruge en driver som passer til styresystemet.

Hvis du fortæller hvad der står på computerens skilt bagpå så kan vi måske finde en driver til den.
Avatar billede steffenand Nybegynder
26. juli 2013 - 21:45 #53
Ok, jeg fandt en driver til det skide netkort og den er på nettet nu!

Jesus.. Tusinde tak for hjælpen. Jeg lader lige tråden stå åben et par dage, just in case!

Super taknemmelige

Steffen
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 22:48 #54
Ja det var da rart at det endelig virker. Husk at opdatere windows og at bruge det program, som 220661 forslog. Du mangler formodentlig også en lyddriver og en grafikdriver.
Avatar billede steffenand Nybegynder
27. juli 2013 - 08:04 #55
Utroligt altså. Jeg får det endelig til at virke. Så køre jeg en windows update, som installere 115 opdateringer, alt er som det skal være, så jeg lukker og stiller computeren ind på min søns værelse og da han starter computeren op dur keyboardet ikke. Har forsøgt med tre forskellige nu men ingen held..unreal..
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2013 - 08:12 #56
Prøv at se i enhedshåndteringen om alle drivere er på plads?
Har du anmærkninger her kan dette sagtens være skylden.
Prøv evt at se om der er brugerdefinerede opdateringer på windows update, der kan løse dit problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2013 - 08:13 #57
Eller prøv SlimDrivers jeg har henvist til før.
Avatar billede eyvind Seniormester
27. juli 2013 - 09:26 #58
Computer uden drivere = bil uden gearskift.
Du bliver nød til at får styr på alle drivere.

Keyboard /tastatur og mus skal helst sættes til før computer startes op.
Er det trådløse tastaturer skal sender og modtager lige finde hinanden med de små resetknapper.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2013 - 10:11 #59
Hvis der er tale om et almindeligt tastatur med ledning, kræver det ikke nogen form for driver, for at fungere, kun for eventuelle specielle ekstra taster. Altså det skal kunne fungere. Men det kan muligvis være slået fra i bios. Hvordan ser stikket til computeren ud? Rundt til Ps2 eller et USB stik?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2013 - 10:53 #60
Måske kan dette billede af en Bios hjælpe dig. Din Bios ser måske lidt anderledes ud, men det er i princeppet det samme.
Gå ind under Grøn pil Integrated Peripheals, så får du billedet ved rød pil. Alt med USB skal være slået til.
http://peecee.dk/upload/view/417311
Tryk på "Vis det originale billede" for at gøre billedet større.

Det forudsætter selvfølgelig, at det er et USB stik. Er det et Ps2 rundt stik, kan man købe en lille adabter, så det kan sættes i et USB stik.
Avatar billede steffenand Nybegynder
29. juli 2013 - 02:50 #61
Ok endelig køre alt hvis som det skal! :)

Jeg takker for alt den hjælp jeg fik. Var kanon:)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2013 - 09:18 #62
Ok fint. Jeg samler jo ikke point, så du beder bare 220661 om at lægge et svar, så du kan lukke:)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2013 - 20:27 #63
Svar. (evt til deling med andre i tråd)
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2013 - 21:37 #64
Jeg afmelder tråden, men vil lige IGEN opfordre steffenand til at lukke.
Avatar billede steffenand Nybegynder
11. august 2013 - 18:35 #65
undskyld men jeg vidste ikke hvordan jeg sluttede tråden, går udfra at jeg ikke kunne før en gav mig den mulighed med at trykke på "svar"

Tak for alt!

Steffen