Avatar billede ellee Nybegynder
03. august 2013 - 16:04 Der er 19 kommentarer

Kan ikke hente filer/zip-filer

Hej

Jeg kan slet ikke åbne nogle dokumenter, når jeg får en mail tilsendt pr. mail.

Nogle kan jeg, men ikke alle? F.eks. zipp-mapper kan jeg ikke åbne. Den er bare blank, når den kommer frem i overførsler.

Hvad gør jeg?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2013 - 16:26 #1
Prøv om dette fix hjælper
http://go.microsoft.com/?linkid=9726441
Avatar billede ellee Nybegynder
03. august 2013 - 16:29 #2
Jeg downloadede programmet, trykker på overførsler, der vises filen som helt "hvid" normalt så står der "doc" på eller andet, men fordi den ikke tilslutter sig til et program, så er den blank. og når jeg så trykker på den, siger den, at den ikke kan hente filen?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2013 - 16:48 #3
Prøv om du kan gendanne til før du fik problemet
http://img443.imageshack.us/img443/6756/fejlsikkermedcmd.png
Avatar billede HKW Nybegynder
03. august 2013 - 16:48 #4
Har du tjekket med dit antivirusprogram?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2013 - 16:54 #5
Prøv at tykke på kør i stedet for at downloade Programmet gør ikke skade på din PC
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 17:09 #6
Enig med post #3
Prøv evt at disable det kort som en test, husk at slå det til igen efter testen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 17:09 #7
Det samme gælder evt FireWall.
Avatar billede ellee Nybegynder
03. august 2013 - 17:31 #8
det eneste som jeg har mulighed for at trykke er "gem"?

hvad tænker i på, når i siger virus? nogle filer kan jeg åbne, men andre ikke... f.eks. fik jeg en mail her tidligere med zipp mappe, gemmer den, men kan ikke åbne den efterfølgende, fordi den ikke har programmet, virker det som om... for den er bare blank...

men word filer kan jeg åbne...

gendanne hele computeren? skal op til en eksamen i næste uge, så vil helst ikke have at hele computeren pludselig går ned
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2013 - 17:36 #9
Nu mister du jo ikke noget ved at gendanne til et tidspunkt før du fik problemet! bortset fra det du har lavet efter problemet opstod Hvilket Kort i #3?? Du bruger vel ikke Firefox eller Crome
? Fortæl også hvilket styresystem du bruger!
Avatar billede ellee Nybegynder
03. august 2013 - 17:44 #10
jo jeg bruger firefox? det er en macbook pro.. OS hedder den vist..
og jeg har ikke noget antivirusprogram? hmmm
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2013 - 17:58 #11
Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig jeg har kun brugt an Mac til grafisk arbejde i forbindelse med reklamer
Avatar billede ellee Nybegynder
03. august 2013 - 18:05 #12
måske kan jeg åbne filen med en anden computer? vil det hjælpe
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 18:59 #13
Har du et pakkeprogram installeret ?
Til windows ville det eksempelvis være Winrar eller 7zip.
Avatar billede ellee Nybegynder
03. august 2013 - 19:48 #14
pakkeprogram? altså jeg har word installeret, hele pakken
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 19:51 #15
Word kan ikke udpakke hverken zip eller rar filer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 19:54 #16
Jeg roder ikke med Mac, men her har du beskrivelsen til en Windows pc.
WinRAR is a powerful archive manager. It can backup your data and reduce the size of email attachments, decompress RAR, ZIP and other files downloaded from Internet and create new archives in RAR and ZIP file format. You can try WinRAR before buy, its trial version is available in downloads.
http://www.rarlab.com/

Søger du specifik hjælp til Mac, så kan jeg anbefale dig at søge hjælp i Ekspertens Mac kategori.
Avatar billede ellee Nybegynder
03. august 2013 - 21:36 #17
tak for svar. jeg fandt ud af det på en anden måde. imidlertid har jeg fået en anden til at sende dem separat til mig i en mail.

tak for din tid, hvordan kan jeg give dig point?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:43 #18
Jeg samler ikke på point og har heller ikke fortjent dem.

Hvis du har kunne bruge råd fra andre her i tråden, så beder du dem lægge et svar som du derefter kan godkende, ellers lægger du selv et svar (ikke kommentar) og godkender det efterfølgende.

Håber du får alt til at virke som du ønsker dig.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:44 #19
Velbekomme (forresten).