Avatar billede casablanca Seniormester
04. august 2013 - 12:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

virusscanner går i stå

Jeg har et problem med både min avg-antivirus scanner og superspyware-scanner. De går i stå midt i scanningen og hele min pc fryser, så jeg må lave en hård restart.
avg-antivirus går i stå på samme sted, som er; netcorehc.dll og min superantispyware er også i noget windowsprogrammer.
Jeg har kørt en online scan, og her kører den igennem uden problemer.

Hvad kan være galt?
Avatar billede Seba4969 Praktikant
04. august 2013 - 13:11 #1
Ved ikke helt hvad problemet er, men kør lige disse programer engang. Måske er dit Antivirus program udløbet? altså ikke opdateret.

CCleaner: http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Adw cleaner: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

Prøv og lad dem gøre deres job med at fjerne ting fra din pc, som er  skadelige eller bare skal væk.

Håber det hjalp.

Ps. bruger begge programer og har ingen problemer med dem overhovedet. Og min Avast skanner kører hele vejen igennem.
04. august 2013 - 13:18 #2
... eler kør omtalte "problem" programmer med Administrative rettigheder ?

[HøjreMusseTast] ... "Kør som Administrator..."
Avatar billede casablanca Seniormester
04. august 2013 - 15:37 #3
Der er intet der har hjulpet. Har renset og renset. Begge går stadig i stå.
Jeg har forrige uge også geninstalleret begge programmer, men det hjalp heller ikke.
Avatar billede casablanca Seniormester
05. august 2013 - 21:45 #4
Jeg er nu blevet kontaktet af superaantispyware, efter de har prøvet forskellige scan med deres eget grej. De mente der var en konflik med min avg-antivirus og bad mig lukke den ned, mens jeg kørte en scan med superantispyware. Det hjalp. Det virkede nu fint.

Jeg lukkede derefter ned for superantispyware og kørte en fuld scan med avg-antivirus. Nu virkede den også.

Jeg har en mistanke om, at problemet er opstået i forbindelse med en opdatering for windows 7. Så nu må jeg vel bare vente og se tiden an, om de forskellige programmer kommer til at virke habituelt på et tidspunkt.

Men tak for jeres løsningsforslag.