Avatar billede Madzk Nybegynder
14. august 2013 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Filtyper Eller bare min computer?

Hej. Jeg ville ligge nogle billeder over på min computer fra mit kamera (Canon EOS 1100D)
Men min computer gad ikke, at vise billederne ? Altså du ved, når man ligger dem over i en mappe, så viser den hvad der er på billedet, i sådan en lille format. Men det gør den ikke mere, og det medføre, at hvis jeg feks. skal ligge billeder over på Facebook, kan den ikke finde billederene?
Det er aldrig sket før...

Noget andet jeg lod mærke til er. Er at de billeder der ikke "virker" Er en CR2-fil. og de normale er JPG-fil...
Har det noget med sagen at gøre?
Ved godt det lyder lidt forvirrende, men kan ikke forklare det på andre måder. Så læs lige det hele igen, så kommer det nok ;)
Avatar billede madklub Guru
14. august 2013 - 15:06 #2
Du har rodet i indstillingerne.
Skift kameraet tilbage til .jpg igen.
Avatar billede chalde Seniormester
14. august 2013 - 15:12 #3
CR2 er canons "RAW" format, groft sagt et digitalt negativ.
Hvis du vil fortsætte med at skyde RAW (flere detaljer, mere at arbejde med), skal de konverteres først (de fleste billedebehandlingsprogrammer, irfanview osv..).
Ellers skal du som #2 skriver skifte dit kamera tilbage til jpeg hvis du ikke vil bruge RAW.

Du kan også hente http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=26829
Hvis du bare vil kunne se dem igennem på computeren (de kan fortsat ikke uploades alle steder).
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2013 - 15:19 #4
Du skal bare convertere dem du nu engang har på din PC og dit Flashkort så kan du bagefter gå tilbage til JPG. jeg vil nu hellere arbejde med RAW de fylder godt nok noget mere men er meget bedre at korrigere og lave rettelser på i Blandt andet Adobe Photoshop.
Avatar billede Madzk Nybegynder
14. august 2013 - 18:39 #5
1000 tak! Hvordan skifter jeg tilbage til jpg. ?
Avatar billede Madzk Nybegynder
14. august 2013 - 18:45 #6
Okay, har fundet ud af det :D
Taaaak alle sammen ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2013 - 07:53 #7
Jamen velbekomme LOL.