Avatar billede lonepeter Novice
19. august 2013 - 18:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med WD Live Book NAS

Hejsa...

Jeg har købt mig en WD Live Book NAS harddisk. Jeg har sat den op og den fungerer fint med min Mac, men når det kommer sig til vores Windows 8 computer så er jeg løbet ind i et problem...

Jeg kan godt få Stifinder til at tilgå "public share" på NASen, men jeg har også oprettet et adgangsbeskyttet share, og problemet er at jeg simpelthen ikke kan få Windows 8 computeren til at gå ind i det share. Jeg indtaster adgangskoden gang på gang, men det afviser bare...

Som sagt så kan min Mac computer sagtens gå din på det adgangsbeskyttede share...

Håber at der er nogle af jer der har nogle gode ideer til hvordan jeg kan løse problemet?

Peter
Avatar billede lonepeter Novice
20. august 2013 - 07:14 #1
Jeg opgiver at få det til at virke og returnerer harddisken.

Peter
20. august 2013 - 15:43 #2
Har du sat adgangs kode på boxen?

Jeg har en, og havde også en del bøvl med at logge på fra XP.
Og jeg oprettede nogle brugere på den. hmmm, og mener jeg at jeg ikke opdaterede softwaren.

Jeg har haft den til at køre med både XP og Vista, jeg kan ikke huske om jeg fik Win 8 med.

Jeg har lige haft min til rep. Netværk/server delen var død.

Hvis du kan vente et par dage kan jeg tjekke op på min.
Avatar billede lonepeter Novice
20. august 2013 - 16:29 #3
Hejsa...

Jeg har faktisk allerede været oppe og aflevere NASen tilbage, jeg orkede ikke at rode mere med den...

Men tak for din besked!:-)

Peter
20. august 2013 - 17:14 #4
OK, velbekomme.

Jeg skal tage mig sammen og have min sat til igen, og den skal supportere windows 8 også.