Avatar billede kris914g Nybegynder
30. august 2013 - 23:40 Der er 3 kommentarer

hvordan kan man lave en automatisk proudukt kode generator?

hej er ved at lave en webshop/community hvor man kan købe software og andre ting men kunne godt tænke mig at når man købt software så blev der automatisk generet en produkt nøgle som kun kan bruges til 1 konto hvor man så kan logge ind og tilknytte nøglen og softwaren så man kan download til hver en tid hvis bruger logger ind (fx et bibliotek med købt software ligsom Blizzard laver det) har 23 MySQL databaser til rådighed hvis det er nødvendigt håber der er nogen som ved hvordan man gør :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2013 - 02:50 #1
Den basale loesning er:

1) vaelg en algoritme for verifikation
2) embed check kode i software
3) lav kode generator til at producere valide koder

Den kan saa udbygges med et online check over nettet hvis noedvendigt.

Det eneste du skal bruge af databaser er vel en tabel til at gemme kunder/koder oplysninger i.
Avatar billede kris914g Nybegynder
04. september 2013 - 09:06 #2
men findes der en form for guide som jeg kan følge er ikke helt inde i hvordan man sammen sætter MySQL sammen med php og har ingen  ide om det med algoritme for verifikation?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2013 - 04:32 #3
Jeg har aldrig hoert om en guide til den slags.