Avatar billede logy Nybegynder
31. august 2013 - 19:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hængende program - eller hvad ?

Efter opstart af  Windows 7 (64 bit)  er alt tilsyneladende normalt.
Når jeg derefter starter Word i Office 2007 starter programmet godt nok,  men musemarkøren fortsætter med at "rotere", som om den fortsat søger.
Det gør at Word bliver meget besværlig at bruge. Al reaktion bliver meget forsinket og usikker.
I øvrigt gør nøjagtig det samme sig gældende når jeg åbner det gamle Works program. Her er der tale om databasefiler.
Både Word 2007 og Works har ellers kørt aldeles problemfrit.
Mærkværdigvis kører Excel uden problemer.
Har forsøgt at kører systemgenoprettelse pÅ flere punkter. Det har ikke hjulpet.
Har ladet Ccleaner køre en Registry Cleaner, ligeledes uden resultat.
Har selv en opfattelse af, at det kan være et eller andet program som forsøger enten at starte, søge eller på en eller anden måde kører i ring.
Har nogen et bud på hvad der er galt - og hvordan det kan løses ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
31. august 2013 - 23:45 #1
Se følgende tråd, som ganske vist handler om Word 2010, men de samme ting kan gøre sig gældende for Word 2007. Måske en af de anviste metoder kan føre til løsning af problemet:
http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-word/word-2010-slow/1efcbb27-cb2f-46ff-9b5b-7828a7f28854

(I første linje under Metode 1 står der "Outlook" - der skulle have stået "Word").

I følgende artikel er der samlet løsning på flere forskellige typer problemer, inkl. problem med langsom åbning af dokumenter. Se under overskriften "If Word opens very slowly...":
http://word.mvps.org/FAQs/AppErrors/ProblemsStartingWord.htm
Avatar billede logy Nybegynder
01. september 2013 - 10:47 #2
Tak for forslagene. Løsningen blev at vælge en anden printer som standardprinter - og så en geninstallering af Office 2007, så du bragte mig på sporet
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. september 2013 - 14:02 #3
Velbekomme. Godt at det lykkedes.