Avatar billede kennith Nybegynder
02. september 2013 - 04:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Beregning og afrunding

Hej

Jeg er ikke så sej til hverken regning eller PHP og nu er jeg løbet ind i et problem som jeg kommer til at skulle have hjælp til.

Jeg har en værdi i variablen $qty denne værdig skal rundes op til nærmeste hele tal der går op i værdien $min_qty begge værdier er variable. Hvordan klarer jeg lide den?

Håber det giver mening ellers spørg så skal jeg forsøøge at forklare mig bedre :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2013 - 05:04 #1
Proev:

function xround($x, $m) {
    return ceil(ceil($x) / $m) * $m;
}
Avatar billede kennith Nybegynder
02. september 2013 - 05:28 #2
Jeg vidste man kunne regne med dig arne_v og så på det tidspunkt af natten :) Tak for hjælpen

Jeg lavede med udgangspunkt i dit forslag denne linje som løste det.

$qty = (ceil($qty/$min_qty])*$min_qty')
Avatar billede kennith Nybegynder
02. september 2013 - 05:30 #3
Læg lige et svar så jeg kan tildele dig nogle point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2013 - 15:28 #4
svar