Avatar billede User1331 Nybegynder
08. september 2013 - 11:42 Der er 4 kommentarer

Afsending af brev/pakke hos Postdanmark

Halløj.
Jeg sidder her og skal sende en iPod touch af sted til en anden del af landet. Produktet vejer rundt regnet 120 gram, og jeg ved ikke om den skal sendes som en pakke, eller om jeg kan sende den som et brev. Det der med at sende breve/pakker forekommer mig meget forvirrende, da det ikke ligefrem er noget jeg beskæftiger mig med til hverdag.
Jeg leder efter et svar hurtigst muligt, da deres online support ikke har åbent om søndagen, og pakken helst skal sendes af sted i morgen.

På forhånd tak.
Avatar billede jtt Nybegynder
08. september 2013 - 12:04 #1
http://www.postdanmark.dk/da/Sider/Post-Danmark.aspx?gclid=COnj-frFu7kCFZN6cAod-RMAAw

Kan sendes både som brev og som pakke.

Her kan du se priserne
Avatar billede 50ccm Juniormester
08. september 2013 - 12:45 #2
Sender du den som brev får du ikke noget pakke/sporings nr. og brevet kan ikke følges hvis det bliver væk, sender du den som pakke får du et pakke/sporings nr. som PD kan bruge hvis pakken bliver væk undervejs, og du kan selv følge pakken frem til modtager under Track & Trace.
Avatar billede fhansen82 Mester
08. september 2013 - 13:11 #3
Den kan sendes som både brev eller pakke. Som 50ccm skriver, så får du sporing, hvis du vælger at sende som pakke. Det koster så også 86 kr. at sende som pakke. Hvis du vælger at sende som brev, kan du enten sende som A-post eller B-post, hvor A-post leveres senest dagen efter, og B-post leveres inden for 3 hverdage (hvis jeg husker korrekt).
Avatar billede finb Ekspert
09. september 2013 - 12:35 #4
Send som
ANBEFALET BREV,
så får du tracking og bedre sikkerhed
finb