Avatar billede _HERTUGEN_ Nybegynder
09. september 2013 - 12:33 Der er 1 løsning

Hvordan sættes permissions på en fil

Hej

Jeg har en XML-fil i rodfolderen på min server (minfil.xml)
Herudover har jeg en "admin"-folder der er adgangsbeskyttet.

Admin skal kunne opdatere minfil.xml - og her er problemet: Filen bliver ikke opdateret.

Jeg har valgt "properties" og aktiveret File->Write og genstartet IIS for en ordens skyld. Burde det ikke være nok?

Og hvorfor er "permissions" inaktiv, når jeg højreklikker på en fil? Hensigten var nemlig at gøre minfil.xml skrivbar af admin-systemet men kun almindelig læsbar af menige internet-brugere
Avatar billede _HERTUGEN_ Nybegynder
09. september 2013 - 14:29 #1
Never mind; har fundet ud af, hvordan det gøres.

Det skal ikke gøres fra IIS, men fra filexplorer. Her højreklikker man blot og vælger "properties", hvorefter individuelle privilegier kan sættes.