Avatar billede rebecca Novice
16. september 2013 - 21:17 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Opsætning af HP Proliant ML110 G6 server

Hej
Er der nogen her der kender en god guide på dansk eller engelsk til at sætte proliant ML110 G6 server op som spil server "mindcraft og Counter strike".
Den skal være let forståelig da jeg ikke lige er ekspert hvad det angår. :)
På forhånd tak.
Mvh.Rebecca
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2013 - 22:22 #1
Hej Rebecca,

Du skal ikke bruge en "speciel" guide til hvordan man sætter en CS eller Minecraft server op.

Du kan bare følge enhver guide, såsom den her: http://forums.srcds.com/viewtopic/8419 <--  dette er en guide til hvordan man sætter en CS:S server op.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2013 - 22:23 #2
Og her har du endnu en guide til hvordan man sætter en Minecraft server op: http://net-freak.dk/2011/10/11/lav-din-egen-minecraft-server-gratis/
Avatar billede vistodk Nybegynder
27. september 2013 - 16:40 #3
- Vælg det OS der skal ligge på, hvis du vælger Microsoft, skal du sørge for at ha et medie/dvd/iso

- Download "HP SmartStart" fra www.hp.com det er en bootable DVD der sørger for du har drivers og det hele på plads under instalationen, samt at systemet er opdateret når du er færdig med installationen

- Følg en af de guides de andre nævnte, til installation af selve game server delen. Det er bare en application der ligger oven på selve OSet.

For at spare strøm og Licens, skal du måske overveje en Linux i stedet for Microsoft, men det er op til dig, hvor meget tid du vil bruge på det