Avatar billede kiara Nybegynder
17. september 2013 - 10:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg gemt cached mailadresser efter lukning af Outlook

Hej.

Når jeg åbner outlook på min maskine, skiver en mail til en adresse og herefter lukker ned, renses cachen. Det er voldsomt irriterende. Den gemmer adresserne så længe jeg har outlook åben, men jeg kan så starte forfra dagen efter. Det er både adresser der er i den lokale og globale adressebog, samt adresser jeg ikke har gemt. Jeg har forsøgt at reparere PST filen ved at køre SCANPST, emn det hjalp ikke.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Kiara
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2013 - 10:26 #1
Det afhænger helt af hvilken version af outlook du kører, og op imod hvilken mailtjeneste.

De tidligere versioner af outlook, gemte cachen lokalt i din brugerprofil som en .NK2 fil - noget kunne tyde på du benytter en af disse, og at filen af en eller anden grund slettes når du lukker outlook (måske har du en defekt brugerprofil?)

Nyere versioner (fra 2010) gemmer ganske rigtig cachen i PST filen - eller på exchange serveren, hvis man kører op imod exchange. Her har jeg ingen bud på hvad problemet kan være...
Avatar billede kiara Nybegynder
17. september 2013 - 10:31 #2
Det er 2010 og exchange :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2013 - 10:34 #3
File -> Info -> Account Settings -> Email
Vælg e-mail adressen og tryk på Change.
Når du er ind der, så burde du kunne se Offline Settings. Sæt et hak på "Use Cached Exchange Mode", også skulle den være på plads :)
Avatar billede kiara Nybegynder
17. september 2013 - 11:05 #4
Tak khisrow - problemet er bare at der ER hak i den. Og den gemme også hvis jeg i samme "åbning" skriver til den samme adresse. Men så snart jeg lukker Outlook ned, er de væk igen når jeg så atter åbner Outlook :'(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2013 - 13:52 #5
Prøv at slette din eksisterende OST fil (Eller omdøbe den til .old).

Det vil få outlook til at genopbygge den - og muligvis cachen til at blive genopbygget.

Som jeg husker at have læst det, gemmes de cachede mailadresser altså på serveren og ikke i OST filen - heri gemmes kontaktpersoner, kalenderaftaler og mails... - men det kunne jo sagtens være at det alligevel var tilfældet... - så har du tiden, er det altid sundt at få genopbygget OST filen...
Avatar billede kiara Nybegynder
17. september 2013 - 13:59 #6
Ok. Men hvor ligger OST-filen?
Avatar billede kiara Nybegynder
17. september 2013 - 14:00 #7
Nåå har fundet den ;-P
Avatar billede kiara Nybegynder
17. september 2013 - 14:04 #8
Nix, det hjalp heller ikke :-(
Avatar billede kiara Nybegynder
17. september 2013 - 14:12 #9
@ole_madsen: Efter du skrev det med at du mente at de cachede filer blev gemt på serveren, åbnede jeg outlook i Citrix. Her er der det samme problem som hvis jeg åbner outlook lokalt - og det må jo derfor være noget der skal justeres på exchangeserveren. Der er ikke andre af mine kollegaer der har dette problem, så det må være på min konto og ikke generelt der skal ændres noget. Det er en exchange server 2010. Any clue on how to fix it?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2013 - 16:52 #10
Desværre :-/ - jeg har ikke arbejdet med Exchange de sidste 5 år, så jeg kender netop ikke de ny muligheder...

Men måske er der andre der kan noget med exchange - hvilket selvfølgelig forudsætter at du har adgang til serveren (sandsynligvis på administratorniveau)...
Avatar billede kiara Nybegynder
18. september 2013 - 09:16 #11
Det har jeg  - og også på admin-niveau :-)