Avatar billede VagnS Nybegynder
17. september 2013 - 15:56 Der er 4 kommentarer

IP adresser

Vi har et stort område med trådløs dækning til internet.
Vi har 4 router/acespoint. Men nu vil vi gerne have video overvågning koblet på 4kammeraer koblet på en harddisk optager denne har så en udgang til internet Harddisk IP 198.168.001.010
Den vil jeg så koble til en Zyzel WAP3205 v2. som har IP 192.168.1.2  Denne har tre indstillinger AP-UR-CL Vi har sat den på UR. Der er kabel mellem HDoptager og Zyzel. men vi kan ikke få forbindelse. Så en gennerel vejledning i IP adr. og så en merre gennerel vejledning i det aktuelle problem ville være godt
Avatar billede skau Nybegynder
17. september 2013 - 20:19 #1
Jeg ville mene den skulle stå som AP (access point), UR er bare en repeater og CL er klient mode.
Hvis den står i AP mode vil jeg mene du på din HD optager skal sætte default gateway til 19.1268.1.2
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 18:56 #2
1. Jeg går ud fra, at I har 1 router og 3 accesspunkter. Routeren administrerer og uddeler IP adresser samt sørger for kommunikation mellem forskellige netværk. Accesspunkterne er knudepunkter, som udvider dækningen af det trådløse netværk. Alle enheder på netværket skal have forskellige adresser. Du kan fx ikke give to enheder den samme IP, da dette vil skabe en konflikt. Jeg vil anbefale dig, at give de enheder hvor der ikke må ske udfald, faste IP adresser. Ved DHCP kan der opstå udfald, når IP adressen skal opdateres eller udskiftes. DHCP er dynamisk tildeling af IP adresser (det er routeren som klarer dette i dette tilfælde).

2. Jeg er ikke helt 100 på dit setup. Du har en HDD optager med 4 kamerarer tilsluttet. Er det korrekt forstået, at du derudover har en NAS (internet HDD)? En NAS er en HDD som er tilsluttet et netværk, deraf Network Attached Storage, NAS).

3. Jeg er ikke helt 100 på brugen af AP vs UR vs CL, men ud fra hvad jeg ser på følg. link...

http://www.zyxel.com/dk/da/products_services/wap3205_v2.shtml?t=p

...så vil jeg sige, at du skal bruge CL. Det vil sige, at jeg tror at der skal opsættes seperat netværk på denne enhed. Altså, den må ikke være det samme som det andet netværk. Hvis du har 192.168.0.0 /24 som det ene netværk, så skal det andet fx være 192.168.1.0 /24. Dette er to seperate netværk.

4. Hvorfor er HDD optager koblet til Zyxel? Er den både koblet til internet HDD og Zyxel?
Avatar billede VagnS Nybegynder
19. september 2013 - 11:05 #3
Harddisk optageren er ikke koblet til internettet da den står langt væk, så det vil være meget kostbar at trække kabler.
(Men vi kan godt bruge trådløs internet på stedet, det har vi prøvet med en bærbar computer.) Forhandleren anbefaler så at vi køber denne Zyzel WAP3205 v2 denne skal så forbindes med kabel til harddisk optageren med de fire kammeraer. Og så via vores trådløse internet sørge for at vi kunne se billeder fra kameraerne på vores net. HDoptageren 198,168.001.010 er forbundet med kabel til Zyxel 192.168.1.2 som så trådløs skulle give forbindelse til et accespoint her i huset.
HDopt-----Zyzel......Acespoint
Hvordan tackler jeg den.
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 11:15 #4
Hvor kommer Internet Harddisk så ind i billedet?