Avatar billede johs_j Novice
21. september 2013 - 20:44 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

IOS 7 på en iPad 2

Jeg har fået installeret IOS 7,0 på en iPad2, og det var ikke nogen succes. Den blev utrolig langsom - især når den skal hente noget på nettet.
Mon der er nogen, der ved hvordan jeg får IOS 6 tilbage?

Jeg har prøvet at gendanne, men sikkerhedskopien omfatter ikke styresystemmet. Iconerne er meget lyse, og man kan ikke ændre farve på dem eller på den tekst, der står på dem.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2013 - 22:47 #1
Ak nej, du får aldrig iOS 6 tilbage. Bordet fanger.
Men måske vil det hjælpe at gøre, som jeg gjorde. Jeg trak, med musen, alle de købte programmer fra iPad ind i windows, gendannede iPad og lagde efterfølgende programmerne ind igen. Men måske kan iTools også bruges til det:
http://www.itools.cn/multi_lang_pc_download.htm
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2013 - 22:48 #2
Ps. Men forøvrigt, er der så vidt jeg kan skønne, intet vundet, ved at lægge iOS 7 ind på en iPad 2.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2013 - 23:04 #3
Ps. 2. Nu kommer jeg i tanke om, at jeg brugte iTools til at lægge programmerne tilbage på iPad. Jeg åbnede i venstre side oppe under Applications.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2013 - 09:29 #4
#1 hvordan fik jeg så ios6 tilbage på min iphone 5?

http://www.idownloadblog.com/download/

I itunes holder du shift nede og klikker på gendan så burde der komme en mulighed frem hvor du kan finde firmwaren som du forinden har hentet fra ovenstående link

Vil dog gøre opmærksom på du skal vælge den korrekte firmware, der er flere forskellige og det er på eget ansvar. Efter nedgradering skal du nulstille din ipad før den vil fungere 100% igen
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 12:04 #5
iPhone 5 ??? Det har jeg ingen ide om, og jeg har slet ikke iPhone.
Min erfaring, og det jeg svarer på, går kun på iPad 2.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2013 - 14:04 #6
#5 begge er ios enheder...
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 14:17 #7
Ja det har du da ret i men, så vidt jeg forstår, er der medfølgende store ændringer på iPhone, det er der ikke på iPad2. iPad2 har fået en søgefunktion for oven (hvad man så skal bruge den til) og nogle grimmere ikoner, og automatisk opdatering. Det er det hele. Så iOS7 er tilpasset til de forskellige platforme hvor det skal bruges.
Men har man først fået det, slipper man ikke af med det igen. Som jeg skrev, gendannede jeg min iPad2 for at få iOS6 tilbage, men jeg fik iOS7. Jeg var for nysgerrig, glemte den gamle lektie: vær aldrig blandt de første til at afprøve et nyt styresystem, vendt på de andres erfaringer:)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2013 - 14:28 #8
#7 har du overhovedet læst det jeg skriver i #4?

Der hvor jeg hentyder til de er ens er med itunes, ja itools er herligt program benytter det selv netop til backup af apps (ens enhed bliver bedre af en nulstilling frem for en backup... En backup af apps går dog an som det eneste.. (Min erfaring)

Så tilslut ios enhed start itunes og når du vil trykke gendan så hold shift i bund og du vil kunne få den version af ios som du har hentet fra linket i #4 (Husk dog på du ikke kan benytte hvilken som helst ios udgivelse, da der er forskellige ipad 2ere og ligeledes iphone 5 mm)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 14:48 #9
Jo men det forudsætter  at du har backup på din computer, og har du det har du vel også selv besvaret dit spørgsmål; gendan fra computeren. Spørgsmålet er så bare, om iTunes blander sig og samtidig lægger iOS7 ind? Det aner jeg ikke.
Mit svar virker måske lidt modvilligt, det skyldes såmænd bere, at jeg har det princip aldrig (bevidst) at svare på noget jeg ikke har kendskab til, og mit kendskab til iPhone er lig 0.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2013 - 15:00 #10
#9 jeg skriver jo at man skal hente ios x og holde shift nede og trykke på gendan og finde den ios firmware man har hentet.... Hvis du har en ios enhed så evt test det og husk at vælg den rigtige firmware...
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 15:18 #11
Mener du, at man kan hente iOS 6 f.eks. her: http://www.redmondpie.com/download-ios-6.1.3-final-for-iphone-ipad-ipod-touch-direct-links/
og derefter indsætte den med shift+gendan?
Hvis det kan lade sig gøre, får man vel senere iOS 7 når man opdatere via iTunes?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2013 - 15:46 #12
#11 det er korrekt, kender dog ikke den side du vil hente fra .

Du vil altid ha en påmindelse om at ios 7 er tilgængelig, men så længe man ikke har automatisk opdatering af ens ios enhed sker der intet. Jeg kan ihvertfalg godt leve med det på min iphone 5 også selvom sikkerheden er højere på ios7 (selvom der er fundet sikkerhedshuller i ios7 har dog ikke testet, men droppede ios7 da jeg ikke brød mig om udseendet, kalenderens måde at fungere på og min oplader blev afvist af ios7 og så at det virkede tungere... Er ikke typen der behøver bling bling men derimod noget der kører stabilt selvom mit næste køb nok bliver android løsning da iphones ikke har nfc eller hvad det hedder. Det er den funktion der gør at du kan betale i butikker med ens smartphone
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 16:02 #13
Ok, jeg kendte ikke den løsning, og så nåede vi heldigvis til en forståelse:)
Hvis spørger i det hele taget læser din løsning, kan han jo prøve, hvis han tør.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 17:56 #14
Vi har intet hørt fra spørger, som åbenbart ikke har tid til sit eget spørgsmål. Så jeg hopper af og sletter overvågning.
Avatar billede johs_j Novice
06. oktober 2013 - 09:10 #15
Jeg troede faktisk at jeg havde lukket spørgsmålet for længe siden. Det gør jeg så nu.
Avatar billede johs_j Novice
06. oktober 2013 - 09:11 #16
Lukket
Avatar billede johs_j Novice
06. oktober 2013 - 09:12 #17
Lukket