Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
22. september 2013 - 22:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor bliver vedhæftet filer ændret til winmail.dat???

Jeg har gmail og modtager ind i mellem en mail med en vedhæftet fil feks word.doc.
Hvis jeg logger ind via nettet og ind på min google konto/ gmail, så er den vedhæftet fil ok. ( også hvis jeg bruger gmail app'en)

MEN hvis jeg åbner mailen på min pc (mozilla thunderbird), ipad eller iphone, så er den vedhæftet fil pludselig ændret til winmail.dat.

Er der nogen der kan hjælpe????
Avatar billede milter Ekspert
22. september 2013 - 23:12 #1
Prøv at gemme den et sikkert sted, f.eks. på skrivebordet. Omdøb den så til det filformat, du forventer, den skal være i, f.eks. .doc.

Et eksempel:  Den modtagne fil hedder winmail.dat, og du omdøber den til winmail.doc, hvis det er en .doc-fil.
Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
23. september 2013 - 06:27 #2
Jeg vil gerne frem til en løsning hvor den vedhæftet fil er i den rigtige format, når jeg åbner mailen. Ikke en løsning hvor jeg skal til at omdøbe, gemme eller bruge en app, for at læse/åbne den.
Det er heller ikke muligt at gemme den på skrivebordet på ipad eller iphone.

Jeg har dog prøvet at gemme den på skrivebordet, på min pc og ændre den til .doc.
Og så bliver det godt nok til et word dokument, men det rene volapyk, når men skal læse det. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 08:14 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 08:22 #4
Prøv at koble denne tilføjelse på din Firefoz browser.
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/lookout/?src=cb-dl-popular
Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
23. september 2013 - 10:37 #5
Efter at have tilføjet "lookout",til mit mailprogram på min pc, så virker det helt ubeklageligt. Tak for det.
(220661 kan jeg tildele dig point uden at lukke spørgsmålet)???

Men har dog stadigvæk problemet på min ipad og iphone????
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 12:23 #6
Jeg har ikke styr på Ipads/Iphones, men jeg vil da gerne alligevel lægge et svar, du evt kan bruge sammen med et andet svar, hvis du får det sidste løst.
Får du en løsning på din Ipad, så sæt kryds i begge svar og vi deler point.
Du behøver jo ikke lukke her nu :-)
Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
07. oktober 2013 - 16:12 #7
Efter at jeg har hentet en app "winmail" så fungere det helt ubeklagelig.  Har forsøgt at finde andre løsninger, men uden held.