Avatar billede boro23 Forsker
02. oktober 2013 - 11:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatere kæder med VBA

Hej Eksperter, er det muligt at lave en makro der opdatere værdier fra kæder til eksterne filer?
Jeg har løbende behov for at opdatere kæder i den fil jeg arbejder i.
Avatar billede OKS Novice
02. oktober 2013 - 12:28 #1
Hej.

Prøv med

ActiveWorkbook.RefreshAll

i din VBA-kode
Avatar billede boro23 Forsker
02. oktober 2013 - 14:43 #2
Hej OKS
Koden opdatere desværre ikke, er koden ikke det samme som Crtl+Alt+F5?
Jeg opdater manuelt fra fanen DATA> REDIGER KÆDER> OPDATER VÆRDIER på alle kæder.
Avatar billede OKS Novice
02. oktober 2013 - 14:56 #3
Undskyld. Jeg havde ikke læst dit spørgsmål ordenligt.

Jeg bruger ActiveWorkbook.RefreshAll til at opdatere dataforbindelser med. Det er ikke det samme som kæder.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. oktober 2013 - 16:30 #4
Prøv:

kode i ThisWorkbook.
Private Sub Workbook_Open()
    StartTimer
End Sub

timer og kode i et almindeligt modul.
Sub StartTimer()
'Opdatere hvert 5 min.
      Application.OnTime Now + TimeValue("00:05:00"), "Opdater"
End Sub

'koden der opdaterer, og starte timeren igen.
Sub Opdater()
    ActiveWorkbook.UpdateLink Name:=ActiveWorkbook.LinkSources
  StartTimer
End Sub
Avatar billede boro23 Forsker
04. oktober 2013 - 15:52 #5
Hej store-morten, jeg havde faktisk skrevet et indlæg i går, men trykket "Se preview" tasten istedet for opret.
Det gerne ville var at, kunne trykke på en knap (VBA) eller en genvejstast for at opdatere kæder, for at kunne se hvilke data der havde ændret sig. Ellers en fiks detalje med auto opdatering, kunne desværre ikke få den til at virke, da jeg afprøvede den.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. oktober 2013 - 17:21 #6
Prøv:
Sub Knap1_Klik()
    ActiveWorkbook.UpdateLink Name:=ActiveWorkbook.LinkSources
End Sub
Avatar billede boro23 Forsker
07. oktober 2013 - 08:44 #7
Mange 1000 tak for hjælpen store-morten, du har efterhånden reddet min røv mange gange. Smider du et svar
Avatar billede store-morten Ekspert
07. oktober 2013 - 08:47 #8
Jo da, velbekomme ;-)