Avatar billede Michael Johansen Nybegynder
03. oktober 2013 - 01:27 Der er 7 kommentarer

Browsere får maskinen til at fryse

Hejsa,

De sidste måneder er min maskine (Win 7 64 bit) begyndt på noget spøjst som jeg stadig ikke har kunne finde en løsning på.

Jeg starter en browser, enten IE 10 eller Chrome (nu ver 29), surfer lidt, og når jeg kommer til bestemte sider, så som LinkedIn, så låser hele window manageren op (alle vinduer låst), nogle gange fryser også musen, og den knokler deruda' på harddisken. Intet andet reagerer på noget som helst, heller ikke tastaturet. Efter ½-1 minut vender den tilbage til normal og jeg kan fortsætte.
Jeg ved at Flash kan volde problemer, selvom jeg ikke lige kunne se noget Flash på siderne, så jeg afinstallerede Flash helt og geninstallerede den. Har også opgraderet til nyeste nVidia driver, da denne frysen lugter af noget i kernel mode der laver balade. Lige meget hjælper det.
Når den først har gjort det een gang, så sker det ikke igen før efter en reboot.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2013 - 08:49 #1
et gæt det er browseren der generer

man kan nulstille den men det hjælper muligvis kun kort tid

jeg bruger ie 11 på win 7 64 bit og den virker bare

http://windows.microsoft.com/en-us/internet-explorer/ie-11-worldwide-languages

den afinstalleres via kontrolpanel/tilføj fjern programmer
bare så du ved det

m.v.h
Avatar billede repsakasper Juniormester
03. oktober 2013 - 08:58 #2
Prøv evt. at hente:
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.php

Og så gå ind under Toolbox og find evt.:
- Win Fix
- IE Helper
- Disk doctor

Det kunne evt. fikse dit problem.
Virker det ikke, så prøv den 30 dages gratis prøve og brug Internet Booster, den burde om nogen kunne fikse det :)

Bruger selv programmet, og elsker det! :)
03. oktober 2013 - 10:08 #3
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede realbeekay Nybegynder
03. oktober 2013 - 10:13 #4
Lige et skud i tågen...

Hvis du har Skype så prøv at afinstallere "Click to call".
Jeg har oplevet noget der minder om dine symptomer, og det forsvandt da "Click to call" blev fjernet.
03. oktober 2013 - 11:07 #5
Avatar billede Michael Johansen Nybegynder
02. april 2014 - 18:42 #6
Godt forslag, men det var ikke det.
Avatar billede Michael Johansen Nybegynder
02. april 2014 - 18:46 #7
Undskyld det sene svar, men jeg har snart prøvet meget. Opgraderet IE og Chrome, div. drivere o.s.v.

Nu begynder der så at tegne sig et billede:
Stort set hver gang det hele hænger, kan jeg bagefter se i eventlog:
The WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service service entered the stopped state.
The Multimedia Class Scheduler service entered the stopped state.
The Windows Error Reporting Service service entered the running state.
The Multimedia Class Scheduler service entered the running state.

Hvorfor det netop skulle trække al kraft ud af OS'et forstår jeg ikke. Nogle idéer til dette?